כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שער השבטים במקום המוגרבים

זעם בעולם הערבי: יהודים עלו להר הבית מכניסה חדשה

אתמול עלתה קבוצת מתפללים לרגל ראש אלול להר הבית, כאשר הם מוכנסים דרך שער השבטים ולא דרך שער המוגרבים. בעולם הערבי זועמים וטוענים כי מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס קוו. בין התוקפים חמאס ומשרד החוץ הירדני

זעם בעולם הערבי: יהודים עלו להר הבית מכניסה חדשה
עולים להר הבית. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי קבוצת מתפללים יהודים עלתה אתמול (ראשון) לראשונה להר הבית לרגל ראש חודש אלול דרך שער השבטים, ולא דרך שער המוגרבים כפי שקורה בדרך כלל.

במנהלת הווקף בהר הבית דיווחו כי קבוצה של מתפללים יצאה משטח הר הבית דרך שער השבטים ולאחר מכן נכנסה בשנית לשטח ההר דרך אותו השער, וכינו זאת "צעד פרובוקטיבי".

משרד החוץ הפלסטיני גינה את האירוע וטען כי מדובר בתקדים שלא קרה מאז 1967 ומהווה "תוקפנות חדשה על המסגד ועל הסמכויות של הווקף האסלאמי, כמו גם הפרה בוטה של הסטטוס קוו באל-אקצא".

משרד החוץ הפלסטיני הטיל את האחריות המלאה והישירה להשלכות לאירוע הזה על ממשלת ישראל. במקביל, דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב גם כן לאירוע וכינה זאת "הסלמה מסוכנת מצד הקיצונים הציונים ורשויות הכיבוש שמאפשרות להם לפלוש לאל-אקצא בדרך הזו". קאסם הוסיף כי "העם הפלסטיני לא יאפשר למתקפות האלו לעבור ללא תגובה ראויה". התיעוד, כפי שפורסם בעמוד "בידינו - למען הר הבית".

משרד החוץ הירדני מגנה את "המשך הפלישות של הקיצונים למסגד אל-אקצא ומתן האפשרות להפר את קדושתו באמצעות פרקטיקות פרובוקטיביות". בהודעה מטעם משרד החוץ נמסר כי המשך ההפרות של הסטטוס קוו ההיסטורי בירושלים מבטאות כיוון מסוכן שמזהיר מפני הסלמות נוספות, לשון ההודעה.

דובר משרד החוץ הירדני, היית'ם אבו אל-פול, הוסיף כי "מסגד אל-אקצא על כל שטחו הוא מקום פולחן למוסלמים בלבד וכי מנהלת הווקף היא הגוף החוקי היחיד שרשאי לנהל את הכניסות לשטח אל-אקצא". אבו אל-פול דרש מישראל להפסיק באופן מיידי את כל ההפרות באל-אקצא ולכבד את קדושתו והוסיף "יש להפסיק את כל הפעולות שמטרתן לשנות את הסטטוס קוו ההיסטורי ולכבד את מנהלת הווקף במסגד אל-אקצא".

עלייה להר הבית ירדן העולם הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד