י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וכמה מביאים איחודים אחרים

סקר ראשון אחרי האיחוד: כמה שווים סמוטריץ' ובן גביר יחד

סקר ראשון שנערך אחרי האיחוד מחדש של בן גביר וסמוטריץ מעריך את המפלגה כרביעית בגודלה • 64 אחוזים מהנשאלים תומכים ב'חוק הגירוש' של בן גביר • גוש נתניהו נותר על 59 מנדטים - ללפיד 55 • התוצאות המלאות של סקר רדיו 103fm הבוקר

סקר ראשון אחרי האיחוד: כמה שווים סמוטריץ' ובן גביר יחד
בן גביר וסמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצהרי יום שישי האחרון, בתיווכו האישי של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, סיכמו בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר על ריצה משותפת גם בסבב הבחירות הקרוב. האם האיחוד בין שני ראשי מפלגות הימין יעניק לנתניהו רוב של 61 מנדטים? סקר 103fm, ששודר הבוקר (שני) בתוכנית 'שבע תשע' בהגשת גולן יוכפז וענת דוידוב, מעניק למפלגת הימין נתון גבוה של 12 מנדטים, ואולם לנתניהו עדיין אין רוב שיאפשר לו להקים ממשלה.

על פי הסקר, שערך מנחם לזר, מנהל מכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס', אילו הבחירות היו מתקיימות היום, היה זוכה נתניהו ל־32 מנדטים בכנסת, אך כאמור לא יכול להקים ממשלה. יחד עם 12 המנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית, 8 המושבים של ש"ס ו־7 המנדטים של יהדות התורה, מגיע גוש נתניהו ל־59 מנדטים.

מהעבר השני נמצא ראש הממשלה יאיר לפיד, שמפלגתו, יש עתיד, מתחזקת ל־23 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט שומר על 13 מנדטים. בהמשך - ישראל ביתנו, העבודה ומרצ - כל אחת מהן עם 5 מושבים לפי סקר 103fm יחד עם רע"ם שמגיעה ל־4 מנדטים, מגיע הגוש ל־55 מנדטים.

בתווך, בין הגושים, נמצאת הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים. איילת שקד ויועז הנדל לא מצליחים לחצות בסקר את אחוז החסימה, ולהם 3 אחוזי תמיכה בלבד.

הציבור לא ממהר לחבק איחודים נוספים

הסקר בחן כמה איחודים העומדים על הפרק, ולפי התוצאות ניכר כי אלה לא תורמים למפלגות. כך, לדוגמה, איחוד בין העבודה למרצ מעניק להן 9 מנדטים (במקום 10 כ־2 מפלגות נפרדות), בשל מעבר חלק מהקולות של מצביעי העבודה ליש עתיד. איחוד של רע"ם ואלי אבידר, שטען כי הוא עשוי להוסיף למפלגה 2 מנדטים, לא מתגלה בסקר כיעיל ומותיר את הרשימה הערבית על 4 מנדטים.

תרחיש נוסף שנבדק הוא איחוד של המחנה הממלכתי עם יש עתיד, וריצה משותפת של יאיר לפיד ובני גנץ, במתכונת כחול לבן הגדולה של בחירות 2020-2019. כאן, לפי הסקר, זוכה המפלגה ל־33 מנדטים והופכת לגדולה ביותר, אולם מדובר במספר מנדטים נמוך ב־3 מזה שהיו מגיעים אליו כמפלגות נפרדות. זאת ועוד: בתרחיש הזה, בשל מעבר חלק מקולות מצביעי המחנה הממלכתי, מצליחה מפלגת הרוח הציונית לחצות את אחוז החסימה, להיכנס לכנסת עם 4 מנדטים - ולהעניק לנתניהו גוש של 63 מנדטים.

רוב בעד 'חוק הגירוש' - ובו כמחצית ממצביעי גוש השינוי

ח"כ איתמר בן גביר הודיע שלאחר הבחירות לכנסת, הוא יקדם הצעת חוק חדשה: 'חוק הגירוש', אשר תאפשר לגרש מהארץ כל מי שפועל נגד המדינה וחיילי צה"ל. סקר 103fm גילה כי קרוב לשני שלישים מהציבור, 64 אחוזים, תומכים בחוק זה. הנתון בקרב מצביעי גוש נתניהו עומד על 80 אחוזים, ואולם גם בקרב מצביעי גוש לפיד, קרוב למחציתם (47 אחוזים) תומכים מאוד או נוטים לתמוך בהצעת החוק שתקדם עוצמה יהודית.

נתון התמיכה בהצעת החוק גבוה במיוחד, וזאת בעת שגם בכירים בליכוד הביעו התנגדות לחקיקה זו וציינו כי היא לא עומדת בהלימה אחת עם קווי היסוד של ממשלה בראשות נתניהו, אם זו תוקם אחרי הבחירות.

חיבור כל הנתונים בסקר מעיד יותר מכול על המומנטום של ח"כ בן גביר, שמצליח להגיע לנתון דו־ספרתי, להתמיד במגמת התחזקות בסקרים, ולהניח במרכז סדר היום הציבורי חקיקה שזוכה לתמיכה רחבה, אף שזו מגיעה ממפלגה הנחשבת בקצה הימני של המפה הפוליטית. מעט יותר מחודשיים נותרו ליום הבחירות, והקמפיינים עוד לא הותנעו. התקופה הקרובה תגלה האם המומנטום הזה יישמר כל הדרך עד לקלפיות, והאם הוא יסייע לימין בראשות בנימין נתניהו לשוב לשלטון.

סקר 103fm נערך, כאמור, על ידי מנחם לזר, מנהל מכון פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 518 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר, שנערך אמש (א') בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד, בשיטות סטטיסטיות מקובלות - וטעות הדגימה המרבית היא 4.1 אחוזים.

 

 

 

 

 

סקר מנדטים פאנלס פוליטיקס איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ מפלגת הציונות הדתית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד