י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
עונש מקל

פצוע הלינץ' מ'שומר החומות' נגד שחרור המחבל: "יפגע בי באופן קשה"

ועדת השחרורים צפויה לדון בקיצור מאסרו של אחד מהמחבלים אשר השתתפו בלינץ' האכזרי נגד מור גאנאשווילי בעיר עכו | לקראת הדיון, פנה מור יחד עם עו"ד חיים בלייכר לוועדה: "שחרור מוקדם של המחבל יפגע בי באופן קשה ובאמון שיש לי במערכת המשפט במדינה היקרה שלנו"

פצוע הלינץ' מ'שומר החומות' נגד שחרור המחבל: "יפגע בי באופן קשה"
מור ג'אנשווילי צילום: כאן חדשות

מור גאנאשווילי, אשר נפגע בלינץ' בעכו בעת מבצע שומר החומות, פנה במכתב לוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בבקשה שלא לשחרר את אחד המחבלים שפגע בו. את הפנייה הגיש גאנאשווילי באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מייצג את מור ומסייע לו במימוש זכויותיו כנפגע עבירה, וזאת לקראת דיון בבקשת המחבל לנקות שליש מעונשו של המחבל בילאל חילאואני שהיה בין המחבלים שעשו בו את הלינץ'.

בפנייה לוועדה שהגיש עו"ד בלייכר בשם גאנאשווילי נכתב כי "המחבל בילאל בתאריך 12.5.21 היה שותף ולקח חלק בהתפרעות שבמהלכה בוצע הלינץ' שבו ניסו לרצוח אותי, רק בנס הצלחתי לשרוד ולצאת בחיים מהאירוע האכזרי הזה. המחבל שלהב את ההמון הרצחני בקריאות "הילד מת" למרות שראה וידע שאף אחד לא מת, כדי להסית את ההמון להמשיך ולתקוף אותי באבנים, מקלות, ברזלים, סכינים,  בקריאה שכביכול הרגתי את אחד המתפרעים".

בהמשך המכתב מתאר גאנאשווילי את הפציעות מהן הוא סבל בעקבות הלינץ'. לדבריו, "כתוצאה מהלינץ' נפצעתי בראש ובכל הגוף. אני סובל משיתוק נוירולוגי ברגל ומנכות פסיכיאטרית קשה, אני מרגיש שרצחו את הנשמה שלי. החיים שלי לא יחזרו להיות מה שהיו קודם. מאז האירוע אני בתהליכי שיקום יום יומי הייתי מעל לחצי שנה בבית לוינשטיין ואני סובל כל יום".

לטענתו של גאנאשווילי, "המחבל קיבל רק שנה בכלא למרות שהיה שותף לאירוע חמור ביותר שבו כל אחד נותן את חלקו וביחד מובילים לאסון כלפי הקורבנות. המחבל וחבריו פגעו בי באכזריות רבה על רקע לאומני גזעני רק בשל היותי יהודי כפי שקבע בית המשפט. העונש שניתן למחבל, שנה אחת בלבד, הינו מקל ממה שהיה נכון לתת לו, כפי שהעיר על כך ראש ההרכב בבית המשפט. העונש המיקל ניתן אך בשל התחשובת ההודאה של המחבל במסגרת הסדר הטיעון".

"לא ייתכן שעכשיו המחבל יקבל עוד הקלה בעונשו. שחרור מוקדם של המחבל יפגע בי באופן קשה ובאמון שיש לי במערכת המשפט במדינה היקרה שלנו. אני חושב שזה גם יפגע קשה מאוד בהרתעה כנגד הטרור ופעילי הטרור ובאמון של הציבור במערכת החוק. אבקש להותיר את המחבל מאחורי סורג ובריח לאורך כל התקופה שנגזרה עליו בבית המשפט. זה המינימום במקרה הזה" סיכם גאנאשווילי את מכתבו באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

יצוין כי מחבל זה הוא אחד ממחבלים רבים שנעצרו ונשפטו בעקבות לקיחת החלק שלהם בלינץ בגאנאשווילי. כזכור, במהלך מבצע שומר החומות הותקף מור בעיר עכו ע"י עשרות פורעים בלינץ' מזעזע, ונפצע באורח בינוני. הפורעים רגמו את רכבו באבנים, וכשנמלט הכו אותו במוטות עץ וברזל, באגרופים ובעיטות, עד שהתמוטט והכרתו התערפלה. כמו כן המחבלים לא הסתפקו בזה ובהמשך הם גם חתכו את פניו בסכין.

לינץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד