ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מושב ב"ד מיוחד

"אמא חילקה מכתבי פרידה לפני שנפטרה"

מצפים לישועה בקרוב? יש מי שמתחייב לכם! צדיקי הדור התכנסו למושב בית דין מיוחד שם הובאו מהפניות הכאובות שהגיעו לגבאי וועד הרבנים

"אמא חילקה מכתבי פרידה לפני שנפטרה"
מכתבי פרידה צילום: FREEPIK

פרק זמן קצר עבר ושוב התכנסו הרבנים הגאונים להשתתף בצערם של היתומים, מרן הגאב"ד רבי מרדכי גרוס שליט"א מרן הדיין רבי נפתלי נוסבוים שליט"א וראש ישיבת מיר הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א, התיישבו למושב בית דין מיוחד שם הובאו עוד מהפניות הכאובות שהגיעו לגבאי וועד הרבנים.

אחד המקרים הכאובים שהובאו בפניהם הוא סיפורו של אליהו, חתן יתום מאם שאביו נישא בשנית והותיר אותו ללא בית. בעדות כאובה שחלקים ממנה מובאים בשורות אילו הוא משתף "אמא נתנה לנו מתנות, נישקה אותנו והביאה לנו מכתבי פרידה.

וזהו! מאז לא ראינו אותה עד אותו היום שנלקחנו להיפרד ממנה בבית הלווית, שם היא הייתה מכוסה בלבן, אני הייתי בן עשר אמרתי קדיש ליד מיטתה וכולם געו בבכי…

לאישה החדשה של אבא היו שמונה ילדים יחד עם ארבעה ילדים שלנו היה לה קשה לגדל גם אותי"

לקבלת השטר כנסו>>>

אליהו הוא אחד מ 63 היתומים הנישאים בחודש אלול, כל יתמות היא יתמות, אבל יש סיפורים טראגיים ממש, נציגי וועד הרבנים לא שוקטים ומבררים על כל מקרה לגופו והעובדות קשות.

הם הביאו את הדברים בפני הרבנים החשובים והם החליטו לחתום על שטר ברכה מיוחד ולתת לו תוקף של גזרת בית דין בבחינת צדיק גוזר והקב"ה מקיים.

פסק בית הדין קורא לכל אחד ואחד מאיתנו לתת את חלקו למען 63 חופות יתומים, ומנגד – מעניקים שטר הבטחה חתום הכולל בתוכו את כל מה שתרצו לבקש:

"באסיפת ראשי העם יתברכו כל התורמים להצלת היתומים ויזכו למידה כנגד מידה לאם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך ויתן להם הקב"ה שמחה בביתם בקרוב ולא ידעו כל צער ומכאוב ויזכו לבנים תלמידי חכמים ולרוות נחת יהודי מכל יוצאי חלציכם"

לקבלת השטר כנסו>>>

ועד הרבנים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד