כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גם הדחה לא תעזור

חשש: פוטין יוחלף במנהיג משוגע ומסוכן יותר

מומחי הקרמלין אומרים שהכישלון של פוטין באוקראינה עלול להוביל להדחתו - אבל לפחות אחד מהמועמדים המובילים לתפקיד נשיא רוסיה הוא "לא יציב נפשית ופשיסטי". מספר יורשים פוטנציאליים "אכזריים לא פחות"

חשש: פוטין יוחלף במנהיג משוגע ומסוכן יותר
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בחודשים האחרונים היו השערות רבות כי מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין אולי יוחלף בגלל בריאות לקויה או פשוט בגלל שהמלחמה באוקראינה כל כך גרועה. אבל מומחי הקרמלין מאמינים כי החלפתו של פוטין עשויה להוות איום אפילו גדול יותר על המערב, כאשר על ספסל החילופים נמצאים מספר יורשים פוטנציאליים שהם "אכזריים לא פחות" מפוטין.

דניאל הופמן, מנהל לשעבר של ה-CIA במוסקבה, אמר כי מזימה להדיח את פוטין כבר יכולה להיות בעיצומה. שלושת המחליפים הסבירים ביותר לפוטין, אומרים מומחים, הם סרגיי גלזייב, היועץ הכלכלי הבכיר של פוטין, ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, ואלכסנדר בורטניקוב, ראש סוכנות לריגול נגדי של ה-FSB.

אבל יכול להיות שיש עוד כמה שממתינים להחליף את פוטין. אולגה לאוטמן, בכירה במרכז לניתוח מדיניות אירופית בוושינגטון הבירה, אמרה ל'סאן' כי לכל פוטין, יש 100 אחרים שמחכים לו בפינה ויכולים להיות אכזריים בדיוק כמוהו. "עד שהאכזריות הזו כלפי אזרחים וההתעלמות מחיי אדם תימחק, שום מנהיג טוב לא יצוץ ברוסיה"

היא טוענת שהחלפת פוטין יכולה להיות הרבה יותר גרועה. לאוטמן מתארת את גלזייב כ"משוגע", שדן לעתים קרובות ב"לפזר גרעין במערב כולו". היא מוסיפה כי הוא "לא יציב נפשית ויותר פשיסטי מפוטין", והוא מאמין ש"צריך להרוס את המערב".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין טילים כימיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד