כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חילוקי הדעות, והפספוס

מקום בעשירייה: סמוטריץ' הציע ל'נעם' לסגור - הם העדיפו להמתין

עוד לפני שסגר עם בן גביר, יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' הציע למפלגה החרד"לית לסגור על הסכם לריצה משותפת במסגרתו יקבלו מקום ריאלי - בין אם ייסגר בסוף עם 'עוצמה יהודית', ובין אם לא • לאחר ויכוח ביניהם, במפלגת 'נעם' החליטו לבסוף לדחות את ההצעה ולהמתין

מקום בעשירייה: סמוטריץ' הציע ל'נעם' לסגור - הם העדיפו להמתין
סמוטריץ' ומעוז צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפלגת 'הציונות הדתית' הציעו ל'נעם' במו"מ שהתנהל לפני כשבועיים לסגור על הסכם לריצה משותפת במתכונת דומה לכנסת האחרונה, אך הם נמנעו מסגירת הסכם. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בשבועות האחרונים ניהלו במפלגת 'הצינות הדתית' מגעים ופגישות עם נציגי 'נעם', המזוהים עם ישיבת 'הר המור' בציונות הדתית, במקביל למו"מ מול בן גביר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הפגישות הוצע לאנשי 'נעם' לסגור על ריצה משותפת.

ההצעה התייחסה לשני תרחישים פוליטיים: גם לאיחוד של 'הציונות הדתית' עם 'עוצמה יהודית' של בן גביר, וגם לתרחיש בו 'הציונות הדתית' רצה לבד. בשני התרחישים הובטח ל'נעם' כי תקבל נציג במקום ריאלי ברשימה. במקרה של איחוד עם 'עוצמה יהודית' הובטח ל'נעם' מקום בעשירייה הראשונה, בניגוד למה שמוצע להם כעת, לאחר האיחוד הגדול.

אבי מעוזאבי מעוז
אבי מעוז, העדיפו לחכות. צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

גורם המעורה בפרטי המשא ומתן מספר ל'בחדרי חרדים' על מחלוקת שהתנהלה בין אנשי מפלגת 'נעם'; בין אלה שרצו לחתום עם 'הציונות הדתית' לאלה שהעדיפו להמתין ולראות כיצד יתפתח המו"מ בין האחרונים ל'עוצמה יהודית'. לבסוף כאמור, קולם של אלו שקראו להמתין ולא לחתום, גבר.

ביום שישי האחרון כשסמוטריץ' סגר עם בן גביר, ב'נעם' נותרו בחוץ ואמש הכריזו על ריצה נפרדת. ב'ציונות הדתית' עדיין מתעקשים לנסות להביא את 'נעם' כדי להביא אחדות בין מפלגות הימין, ושומרים להם את המקום ה-11, שע"פ חלק גדול מהסקרים נחשב למקום ריאלי.

סמוטריץ' ובן גבירסמוטריץ' ובן גביר
סמוטריץ' ובן גביר, סגרו בינתיים ללא 'נעם'

גורם הנמצא בקשרים עם אנשי 'נעם' אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא לא מאמין שהם ישרפו קולות בריצה נפרדת: "הרי כל האג'נדה שלהם זה לבחור עם 'לשם יחוד' וכאן האם הרי לא יבזבזו כמה אלפי קולות בשביל ריב על מקום שלא בטוח שהמקום שיש להם מצדיק נציג בכנסת, הגם שרוב הציבור שלהם מצביע לגוש כהוראת הרב טאו".

מנעם נמסר בתגובה: "בציונות הדתית בקשו להמתין עם המשך המו''מ ולסיימו רק לאחר הפריימריז, יו"ר נעם אבי מעוז ומנכ"ל נעם הסכימו להמתין. השאר ידוע".

מהציונות הדתית לא נמסרה תגובה.

מפלגת נעם בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הציונות הדתית אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד