כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אפקט פרישת המנהיג

דיווח: בעקבות המהומות בעיראק, שגרירות ארה"ב החלה להתפנות

המנהיג השיעי החזק בעיראק מוקתדא א-סדר הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, הודעה שהציתה מהומות בבגדאד הבירה | תומכיו הסתערו על בניין הקבינט וארמון הנשיאות ב"אזור הירוק" של בגדד הבירה

דיווח: בעקבות המהומות בעיראק, שגרירות ארה"ב החלה להתפנות
דגל ארצות הברית צילום: pixabay

מהומות קשות הוצתו היום (שני) בבגדאד הבירה וזאת לאחר שהמנהיג השיעי החזק בעיראק מוקתדא א-סדר הודיע היום על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

ע"פ דיווח של אסף רוזנצווייג ב'חדשות 12', תומכיו שמפגינים כבר שבועות ב"אזור הירוק" של עיר הבירה, שבו מרוכזים שגרירויות ונציגויות של מדינות זרות, הסתערו על בניין הקבינט העיראקי. על פי דיווחים, שגרירות ארה"ב במדינה החלה לפנות עובדים.

הצבא העיראקי הכריז על עוצר בעקבות המהומות הקשות שהחל בשעות הצהריים, והפציר במפגינים לעזוב את האזור הירוק כדי למנוע עימותים. המפגינים פרצו גם לתוך ארמון הנשיאות ונכנסו לשחות בבריכת השחייה במקום.

ב'חדשות 12' מסבירים כי העימותים פרצו על רקע הכאוס הפוליטי שבו נמצאת עיראק כבר כמעט שנה וחוסר היכולת של הפוליטיקאים להרכיב ממשלה חדשה. המנהיג השיעי א-סדר היה המנצח הגדול בבחירות שנערכו באוקטובר, אך בחודש יוני הוא הוציא את כל חברי מפלגתו מהפרלמנט לאחר שלא הצליח להקים ממשלה ללא יריביו – בעיקר מפלגות שיעיות שנתמכות על ידי איראן. מדובר בפרק הזמן הארוך ביותר בתולדות המדינה ללא ממשלה.

א-סדר התעקש על הקדמת הבחירות ועל פירוט הפרלמנט. לטענתו, אף פוליטיקאי שהיה בשלטון מאז הפלישה האמריקנית ב-2003 לא יכול לכהן בתפקיד. "אני מכריז על פרישתי הסופית", צייץ א-סדר בטוויטר, תוך שהוא מעביר ביקורת על מנהיגים פוליטיים שיעיים אחרים שלא נענו לקריאותיו לערוך רפורמה.

יש לזכור כי א-סדר כבר פרש בעבר מפוליטיקה או מהממשלה, וגם פירק מיליציות שהיו נאמנות לו. למרות זאת, נותרה לו השפעה נרחבת על מוסדות המדינה וכן הוא שולט על קבוצות צבאיות למחצה עם אלפי חברים.

 

עיראק מהומות שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד