ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בכיר לשעבר ב-FBI טוען:

הרוסים ניסו להשיג את המסמכים באחוזה של טראמפ

סוכני מודיעין זרים טוענים כי הרוסים ניסו להשיג גישה לאחוזה הפרטית של דונלד טראמפ", כך אמר אתמול (ראשון) פיטר סטרצ'וק, לשעבר בכיר ב-FBI | הוא הצטרף לסגן ראש ה-CIA, שהזהיר אף הוא מפני "מרגלים" שניסו לשים ידיהם על המסמכים "שלא טופלו כראוי"

הרוסים ניסו להשיג את המסמכים באחוזה של טראמפ
טראמפ צילום: קמפיין טראמפ

פיטר סטרצ'וק, לשעבר בכיר ב-FBI טען אתמול (ראשון) כי סוכני מודיעין זרים ניסו להשיג גישה לאחוזה הפרטית של דונלד טראמפ. כך דיווח אסף רוזנצווייג ב'חדשות 12'.

לדברי הבכיר, רוסיה הייתה מבין המדינות ששירות המודיעין שלהן ידע על הימצאותם של המסמכים המסווגים בביתו של הנשיא לשעבר – ואנשיה התאמצו להשיג לשם גישה. 

במהלך ראיון שהעניק סטרצ'וק לרשת MSNBC אמר, כי הוא מאמין שקיימת אפשרות סבירה שהרוסים "היו מעוניינים במסמכים, וגם ככל הנראה ניסו להסתנן למאר א-לאגו כדי לדלות מידע עליהם". יחד עם זאת קבע: "לא רק הרוסים ניסו להשיג אותם, גם סוכני מודיעין הקשורים לסין, איראן, קובה ואחרים... היו מעוניינים בגישה למאר א-לאגו".

מי שהתייחס אתמול לפרשה, שכאמור במסגרתה עשוי להתברר כי טראמפ עבר על חוק הריגול, הוא לא אחר מאשר סגן ראש ה-CIA לשעבר שאמר כי מסמכים רגישים ומסווגים היו בסיכון ליפול לידי מרגלים שעבדו עבור מדינות זרות, כולל של מדינות יריבות, לדבריו. יחד עם זאת הבהיר כי ייתכן שהמסמכים כבר היו נתונים בסיכון ליפול לידיים זרות עוד לפני שהועברו לאחוזתו של טראמפ, בשל טיפול לקוי בהם.

"אני חושב שהם היו בסיכון, אפילו בבית הלבן", אמר. "בשל העובדה שהם לא טופלו כראוי כבר כשהיו בבית הלבן. זה דבר שאנו חייבים לבדוק את זה, כולל במאר א-לאגו", אמר בתוכנית בערוץ CBS. בנוסף, מורל קרא לפתוח בחקירה בנוגע לכל האנשים שעבדו באחוזתו של טראמפ ובבית הלבן באישור, אך לא היה להם את הסיווג הביטחוני המתאים, ונחשפו למסמכים בכל זאת.

ב'חדשות 12' מציינים כי טרם התברר רשמית מה היה המידע שהופיע במאות המסמכים המסווגים שנלקחו מהבית הלבן לאחוזתו של טראמפ לאחר סוף כהונתו בינואר 2021, אך בין היתר דווח כי מדובר במסמכים הקשורים לגרעין האמריקני ולפעילות חשאית של ארגוני המודיעין בוושינגטון. מה שכן נחשף הוא כי בין המסמכים המסווגים הוחזקו תכתובות מקוריות בין טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, ומכתב שקיבל מאובמה. בסוף השבוע הודיעה שופטת בבית המשפט האמריקני כי תשקול לקבל את בקשתו של טראמפ למנות "בודק מיוחד" שיפקח על פרשת החיפוש בביתו.

טראמפ מסמכים מסווגים רוסיה FBI ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד