י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סכנת מעצר והתעללות

ראש השנה באומן: שגרירות ארה"ב מפרסמת אזהרה

בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית לאזרחי ארה"ב השוקלים לנסוע לאומן לקראת ראש השנה נאמר, כי שגרירות ארה"ב בקייב אוקראינה ממליצה לאזרחיה לא להגיע לאומן בגלל המלחמה באוקראינה מול רוסיה

ראש השנה באומן: שגרירות ארה"ב מפרסמת אזהרה
אומן ראש השנה צילום: משטרת אוקראינה

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעה לאזרחי המדינה השוקלים לנסוע לאומן לקראת ראש השנה. שגרירות ארה"ב באוקראינה השעתה את השירותים הקונסולריים בפברואר 2022 בעקבות פלישת הצבא הרוסי. עכשיו משרד החוץ ממליץ לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאוקראינה.

עוד נאמר, כי "משרד החוץ ממשיך לייעץ לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאוקראינה עקב 'סכסוך מזוין פעיל', אזרחי ארה"ב באוקראינה צריכים לעזוב אם זה בטוח לעשות זאת תוך שימוש באפשרויות תחבורה יבשתיות אחרות הזמינות באופן פרטי", כך בהודעה.

בנוסף נאמר כי "על כל אזרחי ארה"ב צריכים לעקוב בקפידה אחר הודעות ממשלת ארה"ב וכלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים לקבלת מידע על תנאי אבטחה משתנים והתראות להיכנס למקלט. אלה שנותרו באוקראינה צריכים לנקוט משנה זהירות בשל הפוטנציאל להתקפות צבאיות, פשע ותסיסה אזרחית. המצב הביטחוני ברחבי אוקראינה מאוד הפכפך. אזרחי ארה"ב צריכים להישאר ערניים ולנקוט בצעדים מתאימים כדי להגביר את המודעות הביטחונית שלהם.

האזרחים שנמצאים במדינה מתבקשים לדעת את המיקום של המקלט או המרחב המוגן הקרוב ביותר, במקרה של ירי מרגמות או רקטות יש לפעול לפי הנחיות הרשויות המקומיות ולחפש מחסה מיד. יש דיווחים על כוחות רוסים ושלוחיהם שלוקחים אזרחים אמריקאים באוקראינה למעצר, הם עוברים חקירה או התעללות בגלל אזרחותם".

יצויין כי לעת עתה, אזרחי ארה"ב המבקשים סיוע חירום צריכים לשלוח מייל, או לפנות לשירותי קונסול בשגרירויות ובקונסוליות של ארה"ב במדינות שכנות.

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה אזהרת מסע ארה''ב שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד