כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מבית ישראל להר הזיתים

האדמו"ר מזוועהיל זצ"ל הובא למנוחות בשעת לילה

תיעוד דומע ומסכם ממסע הלווית הרבי מזוועהיל זצ"ל שהסתלק לבית עולמו בפתע פתאום בגיל 66. המונים התאספו בבית המדרש בבית ישראל בי-ם וביכו מרה את הסתלקותו הפתאומית. על פי המסתמן אחיו ראש הישיבה יוכתר לממשיך בשבעה, לאחר שבלוויה לא הוכרז על מינוי ממשיך

האדמו"ר מזוועהיל זצ"ל הובא למנוחות בשעת לילה
מסע הלווית הרבי מזוועהיל זצ"ל צילום: שלומי טריכטר

המונים גדשו את רחוב רפפורט והרחובות הסמוכים בשכונת בית ישראל בירושלים בית מדרשו של האדמו"ר מזוועהיל זצ"ל שנפטר אתמול (שני) לבית עולמו בגיל 66 כשהוא מותיר את צאן חסידיו המומים ויתומים. 

מסע הלוויה תוכנן לשעה 23:00 אולם עיכובים בפרוצדורת הקבורה ותשלום החלקה בהר הזיתים סמוך למקום קבורתם של אבותיו האדמו"רים זצ"ל התעכבה מסע הלוויה בלמעלה משעה. במסע הלוויה השתתפו אדמו"רים ורבנים רבים על אף השעה המאוחרת. 

את מסע ההספדים פתח ראש ישיבת זוועהיל הגאון רבי מיכל זילבר שהספיד בבכי תמרורים ואמר: "אנחנו עומדים כאן בבית המדרש של רבי שלומק'ה מזוועהיל זיע"א ונפרדים שוב מצדיק הדור שהותיר אצלנו יסודות עמוקים".

"זוועהילער רבי", אמר הרב זילבר "פיך וליבך יודעים שכולנו אמנם יתומים כעת מאב, אך אנחנו בטוחים שתהיה מליץ יושר על כולנו. רבי, אתה עולה לכסא הכבוד, תהיה מליץ יושר קודם כל לרבנית שמסרה נפשה במשך כל חייה, ולילדים, לבנות, לחתנים ולאחים, ולכלל החסידים ועמך בית ישראל שנוכל כולנו להמשיך בדרך הישרה. אני מבקש מחילה בשמי ובשם כלל התלמידים והחסידים אם לא נהגנו בך מספיק בכבוד".

הרה"ח ר' שלמה דייטש ראש הקהל של זוועהיל ויו"ר הנהלת המוסדות החל באמירת: "אנשי אמונה אבדו" יחד עם קהל החסידים שמיררו בבכי מר. 

גיסו של הרבי זצ"ל, האדמו"ר מביאלא בית שמש הספיד: "נפלה עטרת ראשינו, אוי נא לנו כי חטאנו. הלב מסרב להאמין ולקבל מכה כל כך חזקה בהסתלקות גיסי הענק. אנו עומדים כעת בחודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, אמנם ימים של המתקת הדין, אבל לא היינו מוכנים למכה כל כך חזקה. יש עניין להזכיר את הזכויות של האדם, את מעשיו הטובים שבמשך כל שנותיו הוא ישב ולמד ודקדק בהלכה, לצד זה שהוא פתח את ביתו לכל דיכפין".

"אני רוצה לבקש מחילה בשמי ולבקש שתהיה מליץ יושר לרבנית ולכלל החסידים שרואים אותך כעת עולה למעלה לכסא הכבוד", סיים הגיס את ההספדים.

במסע הלוויה לא הוכרז על ממשיך ול'בחדרי חרדים' נודע כי אסיפה של ראשי החסידות שהתקיימה קודם הלוויה הוחלט למנות את האח הגה"צ רבי שמואל דוד גולדמן ראש ישיבת זוועהיל שצפו לכהן באדמו"רות.

לאחר מכן קרעו קריעה כדין הבנים והאחים, ולאחר מסע הלוויה בו השתתפו המוני חסידים בשעת לילה מאוחרת שצעדו ברחובות ירושלים נטמן הרבי במרומי הר הזיתים בחלקת גליציה, סמוך לחלקת אבותיו הקדושים אדמו"רי בית זוועהיל זצ"ל.

הצלם שלומי טריכטר מגיש גלריה 

הרבי מזוועהיל חסידות זוועהיל הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד