כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשבו להגיע לבני ברק

מתפללים חרדים שנכנסו באופן עצמאי לשכם נורו ורכבם נשרף

חמישה ישראלים נכנסו להתפלל עם רכבם להתפלל בקבר יוסף בשכם, נורו בידי מחבלים בסמוך למתחם קבר יוסף בעיר, כוחות צה"ל חילצו אותם מהמקום. שניים מהמתפללים נפגעו מהירי

מתפללים חרדים שנכנסו באופן עצמאי לשכם נורו ורכבם נשרף
קבר יוסף בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חמישה ישראלים נכנסו הלילה עם רכבם למתחם קבר יוסף בשכם ללא תיאום, הם נתקלו באש מחבלים סמוך למתחם. שניים מתוכם, תושבי ירושלים ומודיעין עילית, נפצעו באורח בינוני. כוחות הביטחון חילצו אותם והעבירו אותם למחסום צה"ל שנמצא צפונית לשכם, הם הועברו לבתי חולים בילינסון ושיבא.

פינוי הפצועים

על פי הדיווח באתר Ynet, המתפללים טענו בחקירה שהם היו בדרכם לבני ברק וטעו בדרך, וכך הגיעו לשכם, ואז נפתחה לעברם אש בתוך שכם. לאחר ששניים מהחמישה נפצעו הם יצרו קשר עם המשטרה והצבא. בזמן הזה, שלהערכת גורמי הביטחון היה פחות מחצי שעה, הם פרקו מהרכב והתחבאו מאחורי טרסות באזור. כוחות צה"ל חילצו אותם, ולאחר מכן הרכב הוצת על ידי מתפרעים פלסטינים.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב על כך: "שוב אירוע טרור ברברי מבית הרשות הפלסטינית, הרש"פ אשר מסיתה, ומעודדת טרור, היא שאחראית לניסיון הרצח הברברי. אנו תפילה לרפואת הפצועים וממתינים לחילוצם בשלום בידי כוחות צה"ל מחטיבת שומרון.

הרכב שהוצת

אני שב וקורא, בשם רבני השומרון, להיכנס לתפילה בקבר יוסף, רק בצורה מתואמת ומוסדרת עם צה"ל לתפילה בקבר יוסף, מידי חודש ישנם כניסות, מסודרות ומתואמות, לצערנו כל כניסה לא מתואמת היא סכנת נפשות. אני קורא לצה"ל לשים ידיו על המחבלים, ולמגר את קיני הרוצחים בשכם, רק שליטה מלאה של צה"ל בקבר יוסף תוכל לשמור על הביטחון המתפללים בשכם", הוסיף דגן.

קבר יוסף שכם כניסת מתפללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד