י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
הישגים משמעותיים

אוקראינה פתחה במתקפה נרחבת לשחרור המחוזות הכבושים

האוקראינים טוענים כי הצליחו לפרוץ את קווי ההגנה של רוסיה ושחררו כפרים רבים עוד במהלך הלילה. רוסיה טוענת כי השמידה תותח הוביצר אוקראיני והפילה מל"ט אוקראיני שניסה לתקוף את תחנת הכח הגרעינית בזפוריז'ה

אוקראינה פתחה במתקפה נרחבת לשחרור המחוזות הכבושים
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה באוקראינה

צבא אוקראינה פתח במהלך הלילה הקודם (בין ראשון לשני) במבצע צבאי רחב היקף לשחרור המחוזות הכבושים בדרום המדינה, חודשים ארוכים לאחר שאלו נכבשו בידי הרוסים, בשלבים הראשונים של המלחמה שפרצה לפני שישה חודשים. על פי ההודעה האוקראינית, המהלך הצבאי החל בהצלחות גדולות, קווי ההגנה הרוסיים נפרצו, והחיילים האוקראינים שחררו כמה כפרים עוד לפני שהאיר השחר.

ברוסיה לא הגיבו לדיווח באופן ישיר, ורק טענו כי הפילו מל"ט תקיפה אוקראיני שניסה לתקוף לטענת רוסיה, את תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה. כמו כן טענה רוסיה שחייליה השמידו תותח הוביצר אוקראיני באזור חרסון. בהודעה האוקראינית הובהר שהמתקפה נרחבת מאוד, וכוללת מוקדי לחימה רבים מאוד לאורך קו הגבול שנוצר בין האזורים שנכבשו על ידי רוסיה לאלו שעדיין נשלטים על ידי אוקראינה.

האוקראינים נערכו למבצע הזה שבועות ארוכים ולא הסתירו זאת. מנגד, רוסיה הגבירה את הלחימה בחבל דונבאס בנסיון למשוך לשם כוחות אוקראינים כדי למנוע את המבצע לשחרור חרסון והמחוזות הדרומיים, אבל אוקראינה לא התפתתה למלכודת ולצד לחימה אינטנסיבית ועיקשת מאוד בדונבאס, המשיכה להיערך למבצע שיצא כעת לדרך.

העיר חרסון היא ללא ספק העיר החשובה ביותר מבין כל הערים שנכבשו עד כה על ידי רוסיה, וזאת כמעט בלי שבעיר התנהלו קרבות של ממש. הכוחות האוקראינים ויתרו עליה מסיבה שאינה ברורה, ויש המאשימים בכירים אוקראינים באזור, ששיתפו פעולה עם הכוחות הרוסיים.

מאז נכבשה חרסון, אילצו הרוסים את תושביה להפסיק להשתמש בגריבנה האוקראיני ולהשתמש במקומו ברובל הרוסי, וכן להחליף את לוחיות הרישוי של כלי הרכב ללוחיות רישוי רוסיות, וכן להצטייד במסמכי זיהוי רוסיים. כמו כן מעוניינת רוסיה לערוך 'משאל עם' במחוז, שלאחריו היא תכריז על סיפוחו של המחוז כולו לשטחי רוסיה. אוקראינה מבקשת כעת לשחרר את המחוז עוד לפני שהרוסים יוכלו לבצע את זממם.

מומחים צבאיים אמריקאים אמרו אתמול לסוכנויות הידיעות שהמתקפה האוקראינית על המחוזות הדרומיים נראית כמו מה שמכונה בז'רגון הצבאי 'מבצעי עיצוב', שמטרתם לעצב את פני הקרב העתידי. למעשה, אוקראינה מפציצה כבר שבועות ארוכים את כל הגשרים האסטרטגיים באזור, כדי למנוע הזרמת כוחות תגבור רוסיים, וכן למנוע מהרוסים את היכולת להימלט עם הציוד הרב שהציבו באזורים הכבושים. כמו כן תקפה אוקראינה באחרונה מחסני נשק רבים של הרוסים באזור חרסון, ופגעה כמיטב יכולתה ביכולת של הרוסים להשיב מלחמה. הקרבות המשמעותיים צפויים להגיע רק בעוד ימים אחדים, כך לפי המומחים, כשהכוחות הרוסיים והאוקראיניים יתכנסו לחזיתות לחימה וקרבות ירי בשטחים בנויים.

יש לציין שעצם העובדה שאוקראינה יוצאת למבצע שחרור שטחים, עוד לפני שהצליחה להדוף את המתקפה הרוסית בדונבאס, מעידה על אומץ רב של האוקראינים ועל כך שהם מאמינים בכוחם וביכולות שלהם, גם אל מול הצבא הרוסי הגדול והחזק לכאורה.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון קרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד