כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"באגים במערכת"

רוסיה מתלוננת: המל"טים האיראנים מלאים בתקלות

מטוסי מטען רוסיים אספו משלוח ראשון של מל"טים מתוצרת איראן לשימוש נגד אוקראינה, כך אמרו גורמים אמריקאים, צעד שמדגיש את העמקת הקשרים בין מוסקבה לטהראן, אך מסתבר כי המל"טים לא טובים, ויש להם "באגים במערכת"

רוסיה מתלוננת: המל"טים האיראנים מלאים בתקלות
מל"טים איראניים צילום: Iran international

מטוסי תובלה יצאו מאיראן ב-19 באוגוסט כשהם סוחבים לפחות שני סוגים של כלי טיס בלתי מאוישים, שניהם מסוגלים לשאת תחמושת עבור התקפות על מכ"מים, ארטילריה ומטרות צבאיות אחרות, כך על פי מידע מודיעיני שנאסף על ידי ארצות הברית וסוכנויות ריגול אחרות. אבל בעוד שהנשק יכול היה לספק דחיפה משמעותית למאמץ המלחמתי של רוסיה נגד אוקראינה, בניסויים מוקדמים של הרוסים, המל"טים האיראניים חוו כישלונות רבים.

"יש כמה באגים במערכת", אמר פקיד ביטחון בכיר שממשלתו עקבה מקרוב אחר ההעברה. הפקיד הסכים לשוחח בתנאי שזהותו ולאומו לא ייחשפו. "הרוסים לא מרוצים", אמר הפקיד. המסירה הראשונית של המל"טים למוסקבה היא ככל הנראה הפרק הראשון של העברה מתוכננת של מאות מל"טים איראניים מסוגים שונים, כך אמרו גורמים בממשל ביידן, גם הם דיברו באנונימיות בגלל רגישות הנושא.

גורמי ביטחון בארה"ב ובעלות הברית אמרו ל'וושינגטון פוסט', כי מטוסים רוסיים טסו למתקן צבאי איראני כדי לאסוף את המל"טים במשך מספר ימים באמצע אוגוסט. פקיד הביטחון של בעלות הברית אמר שהמשלוח הראשוני כלל שני דגמים של מל"טים, כולם נחשבים בין המל"טים הצבאיים המובילים של איראן, המיועדים להתקפות וגם למעקב.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, שנשאל בחודש שעבר על העסקה לרכישת מל"טים איראניים, אמר שלנשיאות רוסיה "אין הערות בעניין זה". אך רוסיה בבעיה, לרוסיה יש רק שתי מדינות שאליהן היא יכולה לפנות כדי לקנות מל"טים: סין ואיראן. אבל סין שקועה עמוק בשרשרת האספקה ​​העולמית ואינה רוצה לספק מל"טים קרביים כי זה יזמין סנקציות אמריקאיות.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה באג מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד