כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נלחמים ביוקר המחיה

מחאת הטונה: צניחה במכירות המותג המוכר שהעלה את המחיר

היקף מכירות 'סטארקיסט', מותג הטונה של דיפלומט צנח ביותר מ-30% מאז החרם שהוכרז בצל עליות המחירים | הנתון הצליח לחמוק מהדיווח של דיפלומט לבורסה שם נכתב כי לחרם לא היה השפעה מהותית על המכירות אך ב'כלכליסט' חשפו את נתוני האמת

מחאת הטונה: צניחה במכירות המותג המוכר שהעלה את המחיר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מכירות טונה סטארקיסט צנחו ב-30% בחודש וחצי האחרונים, כך לפי נתוני חברת סטורנקסט שפורסמו הבוקר (שלישי) ב'כלכליסט'. תקופה זו מקבילה לחרם הצרכנים שהכריז על החברה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.

בשבוע שעבר פרסמה חברת דיפלומט את הדו"חות הרבעוניים שלה, בה התייחס לחרם הצרכנים. בדו"ח נכתב כי "יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד יצא בקריאה לחרם צרכנים על מוצרים המיובאים על ידי מספר חברות ובהן החברה". הדו"ח מזכיר את טונה סטארקיסט, מוצר הדגל של דיפלומט, אך מציין ש"נכון למועד הדוח אין לאמור השפעה מהותית על היקף המכירות". זאת בסתירה לנתונים שפורסמו כעת.

דיפלומט היא אחת מארבעת החברות עליהן הכריזה ההסתדרות חרם צרכנים לפני כחודש, לצד שסטוביץ', קימברלי קלארק וליימן שליסל. לצד הקריאה לחרם הסתובבו אנשי ההסתדרות ופעילים חברתיים במרכזי קניות ברחבי הארץ עם חומרי הסברה, וועדי עובדים הודיעו שלא ישתמשו במוצרים החברות המוחרמות לחבילות החג.

מנכ"ל דיפלומט נעם וימן אמר ל'כלכליסט' כי הניסוח בדו”ח מתייחס למכירות השנתיות של מותג סטארקיסט, ולא להיקף המכירות מאז ההכרזה על החרם, וכי המכירות השנתיות לא ירדו באופן מהותי (כלומר, לא ירדו ביותר מ־5%). בנוסף הבהיר וימן כי הניסוח בדו"ח מתייחס לירידה בכלל המותגים שהוחרמו, ועל אף שטונה סטארקיסט זוכה לתיאור “המותג העיקרי” היקף המכירות שלו לא עולה על שליש מבין מכירות המותגים שהוחרמו.

עוד הוסיפו בדיפלומט כי חלק מהירידה נבעה מכך שבראשית אוגוסט לא סופקו מוצרי סטארקיסט לשופרסל שסירבה לשתף פעולה עם העלאת המחיר המתוכננת, וכי לפי הנתונים שבידיהם הם מכרו רק 17% פחות מהיעדים שהציבו לעצמם בתחילת השנה.

מאבק צרכנים צרכנות נבונה יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד