כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הזהיר את ביידן

המפקד האחראי: "ארה"ב הייתה צריכה להשאיר כוח קטן באפגניסטן"

המפקד האחראי על נסיגת ארה"ב מאפגניסטן באוגוסט אשתקד, אמר כי הזהיר את ביידן לא להוציא את כל החיילים ולהשאיר כוח קטן של 2,500 חיילים. הוא מאשים גם את טראמפ בכאוס בקאבול בזמן הנסיגה הקטסטרופלית

המפקד האחראי: "ארה"ב הייתה צריכה להשאיר כוח קטן באפגניסטן"
החייל האמריקני האחרון שעזב את אפגניסטן צילום: הטוויטר הרשמי של הפנטגון

גנרל בדימוס פרנק מקנזי, המפקד שפיקח על נסיגת ארה"ב מאפגניסטן באוגוסט אשתקד, הטיל בתחילת השבוע את האשמה להשתלטות הטליבאן במדינה, על הנשיאים דונלד טראמפ וג'ו ביידן ו"החלטתם השגויה" להוציא את כל החיילים מהמדינה.

"יעצתי לא לפרוש", אמר מקנזי בראיון ל'פוקס ניוז' לרגל שנה לנסיגה האמריקאית. "המלצתי ודעתי, עד היום, שהיתה לנו הזדמנות להישאר שם עם כוח קטן, אני מבין שהטליבאן יכול היה לבחור לתקוף אותנו, אבל אני לא מאמין שעל סמך המידע המודיעיני שקראתי אז שהיה לנו, היינו נאלצים להוסיף עוד כוחות כדי לשמור על 2,500 כוחות באפגניסטן".

ביידן הודיע ​​באפריל אשתקד כי יביא הביתה את כל החיילים האמריקניים שנותרו עד ה-11 בספטמבר 2021 - יום השנה העשרים לפיגועי ה-11 בספטמבר שהביאו את החיילים האמריקנים לאפגניסטן מלכתחילה, לאחר שאל קאעידה הביא למותם של 3000 אמריקאים בפיגועי מטוסים מהנוראיים שהעולם היה עד להם.

החלטתו של טרטמפ נבנתה על הסכם של ממשל טראמפ עם הטליבאן שכוחות אמריקאים יעזבו. אבל הנסיגה של קבלנים זרים והסיוע האווירי של ארה"ב שעליה הסתמכו הכוחות המזוינים האפגנים - גרמו להתקדמות מהירה של הטליבאן. החמושים שלהם נכנסו לבירת אפגניסטן שבועיים לפני שכוחות ארה"ב היו אמורים להשלים את יציאתם, ויצרו תוהו ובוהו בנמל התעופה הבינלאומי משם אפגנים נואשים ניסו להגיע למקום מבטחים.

ברגע העגום ביותר של כהונתו של ביידן, מחבל מתאבד של המדינה האיסלאמית דאעש השתמש בכאוס כדי להרוג 13 אנשי צבא אמריקאים ולפחות 170 אפגנים בפיגוע תופת נוראי. מקנזי אמר שאנשי צבא ידעו שהממשלה שם לא תשרוד ללא כוחות חיצוניים.

"האמנו שקאבול תיפול אם נוציא את החיילים שלנו. זו הייתה רק שאלה של מתי קאבול תיפול, ואנחנו אמרנו את זה לפני כן, זאת הייתה עמדה עקבית של פיקוד מרכז באפגניסטן, שאם נעזוב, הם יתמוטטו, זאת היתה שאלה רק מתי הם הולכים להתמוטט".

מקנזי אמר שמקבלי ההחלטות הפוליטיים עשו טעות נוספת. לאחר שהחליטו לסגת לאפס חיילים, הם רצו לשמור על השגרירות. מה שהוסיף לכאוס. "נשיא ארצות הברית הוא נושא באחריות הסופית לפעולות אלו", אמר. "היו לנו שני נשיאים של ארצות הברית שרצו לצאת מאפגניסטן, ואולי לא היה להם שום דבר אחר במשותף, אבל הם היו עם הדעה המשותפת הזאת".

אפגניסטן טאליבן דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד