כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כולל ביטוח ודלק

המורה שקיבל מכונית מתלמידיו ל'בחדרי': "נשברתי וירדו לי דמעות"

המעשה האצילי של תלמידי ביה"ס האורתודוקסי בלוס אנג'לס, פורסם בכלי התקשורת בארה"ב. התלמידים קנו רכב למורה לא יהודי, לאחר שגילו כי הוא מבלה שעות ארוכות בדרך לעבודה ובחזרה. התלמידים גם דאגו לדלק ולביטוח. בשיחה עם 'בחדרי' מספר המורה על ההפתעה המרגשת

המורה שקיבל מכונית מתלמידיו ל'בחדרי': "נשברתי וירדו לי דמעות"
המורה הנרגש חוליו קסטרו צילום: באדיבות המצלם

המורה למתמטיקה חוליו קסטרו, היה מבזבז מדי יום כארבע שעות נסיעה בקורקינט חשמלי מביתו בעמק סנטה קלריטה בלוס אנג'לס כדי להגיע ולחזור מבית הספר האורתודוקסי YULA כיוון שאין מכונית ברשותו. לדבריו, בדרך כלל הוא היה מתעורר ב-4:30 בבוקר וחוזר הביתה מאוחר בסביבות 21:30, כששלושת ילדיו הקטנים כבר ישנים. התלמידים מבית הספר האורתודוקסי החליטו לעזור למורה המסור וארגנו לו הפתעה במסגרתה נאספו עשרות אלפי דולרים עמם רכשו לו רכב חדש, וכן תקציב דלק לשנתיים וביטוח לשנה.

מי שפעל ויזם את רכישת המכונית בהפתעה למורה הוא תלמיד שקט לא בולט, שאסף יחד עם כמה חברים 30,000 דולר. בנוסף מסתבר כי התלמידים דאגו לו לביטוח לשנה ודלק לשנתיים, ואם המחיר של הדלק יירד, יהיה לו דלק חינם לשלוש שנים.

הרב מיכאל אברהם, אחד מרבני בית הספר סיפר ל'בחדרי חרדים' על הרגעים שגרמו לקידוש השם גדול. "זה היה רגע של קידוש השם, זה הרשים אותי, היה פה פרגון יוצא דופן, אני בכלל לא ידעתי מכל המבצע, אני עצמי גר ממול בית הספר, ופתאום אני מגלה אדם שנוסע שעתיים כל צד כל בוקר, כל התקשורת בארה"ב כולל בישראל פרסמה את הסיפור, הפעילות של התלמידים מרשימה וגורמת לגאווה להיות חלק מבית הספר".

הרב מיכאל אברהם מרבני בית הספר עם המורה הנרגש

"איך הרגשת כשגילית שעושים לך הפתעה מדהימה כזאת?", שאל כתב 'בחדרי חרדים' את המורה הנרגש. "זה היה הפתעה מדהימה", הוא השיב, "לא צפיתי לדבר כזה כשהם קראו לי, אני לא רגיל להיות באור הזרקורים, אבל כשהם קראו לי אני באתי, ואז היה הכל מדהים, היו לי דמעות בעיניים, אני לא רגיש בדרך כלל, אבל הפעם קצת נשברתי והיו לי דמעות, כי ראיתי את הרגש שלהם כלפי, זה יותר מללמד מתמטיקה".

המורה הנרגש סיפר כי תלמידיו מתייחסים אליו יותר ממורה, ואף קנו לו בעבר קורקינט חשמלי יקר לאחר שהקודם נגנב לו, וכן סייעו לו גם בטיפולים רפואיים. "אבל הפעם היה משהו לא רגיל, היה מלא רעש בחוץ מחגיגות בשבילי, זה משהו שאני לא צפיתי, הסיפור שלי הגיע לכל העולם, חוץ מהנתינה עצמה, התרגשתי מהמחשבה עלי, מזה שאני חלק מהם, התלמידים כל כך טובים אלי, מאד אדיבים".

בהפתעה לקח גם חלק המאבטח של בית הספר ששאל את התלמידים, "מי החנה רכב בחוץ במקום אסור שיבוא להזיז אותו", ואז כולם אמרו למורה המופתע שהוא מוזמן להגיע לרכב כדי להזיז אותו.

הוא סיפר ל'בחדרי' על הקושי להגיע כל יום עד שקיבל את הרכב: "לא התבכיינתי שלוקח לי שעתיים להגיע, לפעמים החיים ככה, וזה מה יש, לפעמים אני הייתי ישן באוטובוס או שומע שירים, אז זה לא היה נורא, אבל אין ספק שזה מתנה שלא צפיתי לה".

הוא הודה לתלמידים שנתנו לו יותר שעות עם משפחתו. "אני יכול לקחת את הילדים שלי לבית הספר, לבדוק להם שיעורי בית, להיות איתם, המשפחה שלי מאד תמכה בי עם כל הקושי, המתנה הזאת ממש גרמה למשפחה שלי לשמוח שהם יותר זמן איתי, דבר שלא היה לי לפני הרכב".

מאות התלמידים עמדו יחד עם המורים והצוות החינוכי מחוץ לבית הספר, שם העניקו לו את הרכב במתנה לקול תשואות הקהל שחיבק את המורה, כאמור כלי תקשורת ברחבי ארה"ב פרסמו את הסיפור המרגש שגרם לקידוש השם גדול.

לוס אנג'לס קידוש השם מורה מורה ותלמידים מתמטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד