י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ליברמן נותר לבד

חודשיים לבחירות: מרצ והעבודה חתמו על הסכם עודפים

על רקע הניסיונות לאיחוד, הגיעו היום (רביעי) יו"ר סיעת העבודה רם שפע ויו"ר סיעת מרצ מיכל רוזין להסכמה על חתימת הסכם עודפים. המשמעות: ליברמן ו'ישראל ביתנו' עלולים להישאר ללא הסכם עודפים

חודשיים לבחירות: מרצ והעבודה חתמו על הסכם עודפים
מפלגת העבודה. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יושבי ראש סיעות מרצ והעבודה הגיעו היום (רביעי) להסכמות בנוגע לחתימה על הסכם עודפים לקראת הבחירות שיערכו ב-1 בנובמבר. לפני חמישה ימים בלבד קרא רה"מ לפיד לשתי המפלגות להתאחד, ויו"ר מרצ זהבה גלאון לא פסלה את ההצעה. אך עכשיו, עם חתימת הסכם העודפים, הולך ונסתם הגולל על אפשרות כזו.

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, אמר על רקע חתימת הסכם העודפים עם מרצ: "נפעל על מנת למנוע הקמת ממשלה ע"י הצד הכהניסטי-משיחי שמתכנן את סיום הדמוקרטיה הישראלית ונמשיך את השינוי שהתחלנו".

ח"כ מיכל רוזין, יו"ר סיעת מרצ, אמרה: "הבחירות הקרובות קריטיות לעתיד המדינה, נעשה כל מה שצריך בשביל למנוע את עליית הכהניזם לשלטון".

מי שעלול לצאת מופסד מחתימת הסכם העודפים בין המפלגות הוא אבגידור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו. לאחר שמפלגת כחול לבן חתמה על הסכם עודפים עם מפלגת יש עתיד, וכעת, כאשר גם מרצ והעבודה חתמו, הוא עלול להישאר ללא מפלגה שיוכל לחתום איתה, ואולי להרוויח מנדט נוסף.

ההסכם בין המפלגות מגיע לאחר ששרת התחבורה ויו"ר העבודה מרב מיכאלי אמרה בראיון ל"ישראל היום" כי הניסיון של רה"מ לפיד ללחוץ עליה להתאחד עם מרצ בבחירות הקרובות משרת רק את מטרותיו של לפיד, ויזיק לגוש. "זה לא פתוח לדיון", היא הבהירה בנחרצות.

היא הוסיפה "לא יהיה איחוד העבודה-מרצ. היה ניסיון כזה והוא נכשל. ב־2020 הם רצו יחד והביאו 7 מנדטים, ב־2021 הם רצו בנפרד והביאו 13 מנדטים. איחוד בין העבודה ומרצ הוא לא טוב לגוש, הוא טוב ללפיד, הוא חושב על טובתו האישית. איחוד העבודה ומרצ עלול להחזיר את נתניהו. אותי מעניינת מדינת ישראל, וזה לא פתוח לדיון. מרצ תעבור, העבודה תגדיל את כוחה וזה יחזק את הגוש".

מפלגת העבודה מרצ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד