ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מפלגת הצעירים שמפתיעה

סקר מנו גבע: לגוש נתניהו אין 61; אפקט אייזנקוט התפוגג לחלוטין

על פי סקר מכון "מדגם" לו הבחירות היו מתקיימות היום, לבנימין נתניהו אין 61 מנדטים כדי להרכיב ממשלה | "הרוח הציונית" של שקד והנדל מתחת לאחוז החסימה | מפלגת "צעירים בוערים" נסקרה לראשונה וזכתה לנתון מפתיע | "אפקט אייזנקוט" במפלגת "המחנה הממלכתי" נמוג

סקר מנו גבע: לגוש נתניהו אין 61; אפקט אייזנקוט התפוגג לחלוטין
אייזנקוט, גנץ וסער צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בסקר 'חדשות 12' שמתפרסם הערב (רביעי) ונערך על ידי מכון מדגם בהנהלת מנו גבע, לו הבחירות היו נערכות היום, גוש נתניהו היה מגיע ל-59 מנדטים. גוש מתנגדי נתניהו (כולל המשותפת) - 61.

לפי הסקר, הליכוד ונתניהו זוכים ב-33 מנדטים, יש עתיד ולפיד עם 24 מנדטים. אפקט צירופו של הרמטכ"ל במיל' גדי אייזינקוט למפלגת "המחנה הממלכתי" בראשות גנץ, נמוג לחלוטין והיא זוכה ל-12 מנדטים בלבד, כפי שצפו לה הסקרים טרם המהלך.

"הצינות הדתית" אחרי האיחוד עם "עוצמה יהודית" ובן גביר זוכה ל-11 מנדטים, ש"ס עם 8 מנדטים, "יהדות התורה" עם 7, "ישראל ביתנו" וליברמן עם 6, "הרשימה המשותפת" עם 5, כך גם העבודה ומרצ. רע"מ קרובה לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

מתחת לחסימה: "הרוח הציונית" של שקד והנדל עם 2.1% מהקולות; המפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 1.1%.

נתון מפתיע: משפיענית הרשת הדר מוכתר שלאחרונה הודיעה על רצונה לרוץ לכנסת בבחירות הקרובות, עם מפלגתה "צעירים בוערים", זוכה בסקר ל-1.5 אחוזים מהקולות. היא אומנם אינה עוברת את אחוז החסימה, אך מוכיחה כי בגילה הצעיר היא זוכה לתמיכתם של עשרות אלפי קולות. מוקדם יותר דווח כי מוכתר התנגדה להצעתו של אלי אבידר לרוץ במשתוף בנימוק שאבידר מתנגד לנתניהו.

חיבור נוסף אפשרי הוא בין מוכתר ל"הרוח הציונית" של שקד והנדל, אנשי ימין שאינם מתנגדים באופן נחרץ לנתניהו. בסקר הם זוכים כאמור ל-2.1% מהקולות - חיבור עם "צעירים בוערים" עשוי לעשות את ההבדל ולהביא אותם קרוב ואף מעל לאחוז החסימה.

סקר בחירות לכנסת ה-25 גדי אייזנקוט הדר מוכתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד