כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מאשימים את ישראל

דיווחים בסוריה: תקיפות בנמל התעופה הבינ"ל בחלב ובדמשק

בסוריה מדווחים על שריפה המשתוללת בקרבת שדה התעופה הבינלאומי של חלב כתוצאה מתקיפה ישראלית. כתב ערוץ "אל-מיאדין" בעיר חלב מדווח כי נמל התעופה הבינלאומי בעיר הותקף במספר טילים, וכי ישנם נזקים לרכוש | דיווח על תקיפה נוספת בדמשק

דיווחים בסוריה: תקיפות בנמל התעופה הבינ"ל בחלב ובדמשק
התקיפה בסוריה צילום: צילום מסך

מקור צבאי סורי מטיל על ישראל את האחריות לתקיפה הערב (רביעי) בעיר חלב. לפני זמן קצר דיווחה הטלוויזיה של משטר אסד מפי מקור צבאי, כי "בסביבות השעה 20:00 התקיף האויב הישראלי את שדה התעופה הבינלאומי של חלב המוח טילים, תקיפה אשר גרמה לנזקים חומריים לשדה". לא נמסרו פרטים נוספים. ערוץ "אל-מיאדין" בעיר חלב מדווח כי נמל התעופה הבינלאומי בעיר הותקף במספר טילים, וכי ישנם נזקים לרכוש. בהמשך דווח על תקיפה נוספת בעיר דמשק, אף היא מיוחסת לישראל.

תחנת הרדיו הסורית "SHAM FM" המקורבת למשטר אסד, מדווחת כי מדובר בנזקים קלים שנגרמו לשדה התעופה, וכי אין כרגע מידע אודות אבידות בנפש כתוצאה מהתקיפה. כך דווח ב'כאן חדשות'. 

רועי קייס מדווח בכאן חדשות, כי משטר אסד מאשים את ישראל רשמית בתקיפת נמל התעופה הבינלאומי של חלב ומודה שנגרמו נזקים שם. חודשיים אחרי השבתת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק כתוצאה מתקיפה שיוחסה לישראל. "נראה ששוב מנסים להראות לאסד את המחיר של אירוח האיראנים והשמשת התשתיות הסוריות לצרכיהם".

מרכז המעקב הסורי, גוף אופוזיציה למשטר אסד שמושבו באנגליה, מדווח כי בתקיפה היום שיגרה ישראל 4 טילים על נמל התעופה הבינלאומי בחלב ועל מחסנים סמוכים לו, וכי נראה כי פיצוצי המשנה במקום נגרמו כתוצאה מפגיעה במשאית שנשאה מטען של טילים איראניים. לפי דיווחי המרכז, מדובר בתקיפה ה-22 של ישראל על אדמת סוריה מאז תחילת השנה. אין אישור לידיעה ממקור אחר.

בשבוע שעבר דווח ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, שנמנה על האופוזיציה במדינה, כי ישראל תקפה יעדים של מיליציות פרו-איראניות במערב מחוז חמה, ובהם אתרי אימונים ובסיסים. עוד דווח כי יירוט הטילים נעשה מכיוון טרטוס.

 

חאלב סוריה סוריה תקיפה ישראלית טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד