כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הנתק ביהדות התורה

פרסום ראשון: אגודה דורשים לחזור למו"מ - דגל מסרבים: "השותפות בסימן שאלה"

קרבות יהדות התורה: מאז בוטלה פגישת המו"מ שתוכננה לפני שבוע - נתק שורר בין 'דגל' ל'אגודה' שמבקשת לחזור לשיח שיביא לריצה משותפת בבחירות • בדגל דורשים לפתור קודם את הפער האידאולוגי וכותבים במסמך רשמי "המשך השותפות בסימן שאלה" | הפרטים המלאים 

פרסום ראשון: אגודה דורשים לחזור למו"מ - דגל מסרבים: "השותפות בסימן שאלה"
מקלב פרוש צילום: ; יונתן זינדל, פלאש 90

הנתק ביהדות התורה: מאז יום חמישי אז פוצץ המו"מ בין ׳דגל התורה׳ ל׳אגודת ישראל׳ ובוטלה הפגישה שתוכננה ביניהם, שורר בין הצדדים נתק והם אינם מקיימים אפילו שיח, כאשר ברקע פרסום ה׳קול קורא׳ לתוכנית הלימודים ׳תקצוב לפי יעדים׳ שרקמו בחסידות בעלזא ובדגל טוענים כי היא הביאה לפערים אידאולוגיים בין המפלגות, פער שמאיים על המשך השת"פ בין השתיים.

אנשי צוות המו״מ מטעם אגודת ישראל, יו״ר הסיעה ח״כ מאיר פרוש ומזכ״ל אגודת ישראל חנוך זייברט שיגרו מכתב לדגל התורה במטרה לחזור לשולחן המו״מ אלא שב׳דגל׳ מסרבים לדון בנושאים פוליטיים עד שתיפתר הסאגה סביב הנושא האידאולוגי בתוכנית הלימודים ׳תקצוב לפי יעדים׳.

במכתב ששיגרו פרוש וזייברט ומתפרסם ב׳בחדרי חרדים׳ לראשונה, הם מבקשים מ׳דגל התורה׳ לתאם מחדש פגישת מו״מ, "בקשתנו לקבוע את הישיבה מחדש על מנת שנוכל להיערך למערכת הבחירות הגורליות", תוך שהם מציעים לדון גם בנושא תוכנית הלימודים. באגודה מציעים ״במענה לכך שסיבת הדחייה הינה עקב נושאים חינוכיים, נבקש מכם, אנא תודיעו לנו באיזה דרך ואופן אתם מציעים שנושאים אלו יידונו״.

באגודה קוראים לאחדות ״מועד הבחירות הולך וקרב והמלאכה מרובה. אנו סמוכים ובטוחים כי נשכיל יחד לצאת בהקדם אל מערכת הבחירות מאוחדים ומלוכדים על מנת לחזק את כוחה של רשימת יהדות התורה״, נכתב במכתב שנשלח לאנשי ׳דגל התורה.

תשובת ׳דגל׳ התורה לא איחרה לבוא, על מכתב עליו חתומים אנשי המו״מ הדיגלאים ח״כ אורי מקלב ומזכ״ל המפלגה משה שיפמן הם הודיעו "הרינו להבהיר את שכבר הובהר כי התכנית שיצאה לאור ע"י משרד החינוך ועומדת כעת על הפרק מהווה פגיעה במערכת החינוך החרדית ובניגוד לדעת רבותינו שליט"א״.

במכתב המתפרסם כאן לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳, איום הפיצול בין ׳דגל התורה׳ ל׳אגודת ישראל׳ נכתב בשחור על גבי לבן, ״תכנית זו בקיומה מעמידה בסימן שאלה את המשך השותפות הקיימת בינינו״ נכתב, תוך שהם מנמקים כי ״פרסומה של התכנית כשלב ראשון מהוצאתה לפועל היא הסיבה להשהיית המו"מ עד כה, וע"כ במידה והדבר לא מגיע לידי פתרון אין תועלת כרגע מהמשך המו"מ״.

דגל דורשים לפתור קודם כל את נושא תוכנית החינוך שמביא לפערים האידאולוגיים, ״במידה וישנה נכונות לפתרון מצד אגו"י נבקש לדעת מי הם האנשים מטעמכם המוסמכים לדון בנושא״, כותבים, ומוסיפים; ״נקווה שימצאו הדרכים להמשך שיתוף הפעולה לתועלת היהדות החרדית״, כותבים מקלב ושיפמן, תוך שהם חותמים, ״והאמת והשלום אהבו״.

אורי מקלב מאיר פרוש בחירות לכנסת ה-25 אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד