כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בוקר קשה

בבני ברק ובצפת: פעוט ובת חמש - נפטרו

אסון בבני ברק: ילדה בת 5 פונתה לבית החולים במצב אנוש בתום פעולות החייאה, שם נקבע מותה. חובשי הצלה: "מצאנו אותה ללא דופק ונשימה" | אסון בצפת: בתום פעולות החייאה נקבע מותו של פעוט בן חצי שנה

בבני ברק ובצפת: פעוט ובת חמש - נפטרו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוברות ארגון הצלה

ילדה כבת 5 איבדה את הכרתה בביתה שבבני ברק. היא פונתה לבית החולים שם נקבע מותה.

מארגון הצלה נמסר כי כונני הארגון הוזעקו לבית בבני ברק בעקבות דיווח על ילדה מחוסרת הכרה. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, ביצעו הכוננים פעולות החייאה ממושכות בילדה כבת 5, והיא פונתה תוך כדי המשך פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שיבא בתל השומר.

חובשי הצלה אלי ביטון ויואלי שכטר שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: "כשהגענו לבית, מצאנו ילדה כבת 5 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א והצלה התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות, הכוללות עסויי לב והנשמות. היא פונתה תוך כדי המשך פעולות החייאה לחדר הלם בבית החולים שיבא בתל השומר."

מאמצי צוותי הרפואה כשלו ומותה נקבע לדאבון לב בבית החולים. הלוויתה של הילדה רבקה קראוס ע"ה  תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין ירקון.

במקרה אחר, פעוט בן חצי שנה אותר הבוקר ע"י הוריו בביתו בצפת כשהוא ללא הכרה. אמבולנס של מד"א הבהיל אותו למלר"ד ילדים בזיו כאשר מתבצעות פעולות החייאה. צוותי זיו נאבקו על חייו של הפעוט עד אשר נאלצו לקבוע את מותו.

יוסף אדרעי חובש באיחוד הצלה שביצע בו פעולות החייאה מסר: "לדברי בני משפחתו הפעוט לא התעורר משנתו. ביצענו פעולות החייאה בפעוט עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים זיו. עקב אופי האירוע פעלו במקום גם צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

ילדה החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד