ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
כך נמלט השודד

הוארך מעצרו של החשוד בשוד נשים בבני ברק: "הפעיל כוח" | צפו

אחרי מספר שבועות בהם הצליח להטיל אימה על נשות בני ברק, אתמול נלכד החשוד בביצוע מעשי שוד של נשים בעיר | החשוד: זיו חן (זאור חנקישייב), לשעבר עד המדינה בפרשת רצח שהסעירה את המדינה | ביהמ"ש האריך את מעצרו בחמישה ימים: "הפעיל כוח על נשים כדי לגנוב"

הוארך מעצרו של החשוד בשוד נשים בבני ברק: "הפעיל כוח" | צפו
חנקישייב, ארכיון/סמוך לזירת השוד צילום: פלאש 90

בית המשפט האריך הבוקר (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של זיו חן (זאור חנקישייב), שנעצר אתמול בחשד לביצוע שורת מעשי שוד של נשים בעיר בני ברק.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', חן נעצר אתמול בביתו בשכונת פרדס כץ בעיר ע"י שוטרי תחנת בני ברק, בתום חקירה מאומצת שביצעו בלשי התחנה. גם האופנוע איתו ככל הנראה בוצעו השודים, נתפס.

חן, ששימש בעבר כעד המדינה בפרשת רצח שהסעירה את המדינה, חשוד כי ביצע את השודים בזמן שהיה רכוב על אופנוע. השודד הסדרתי שהטיל אימה על נשות העיר בני ברק פעל ברחבי העיר ללא כל הפרעה. לרוב השוד התבצע באותה השיטה: החשוד הגיע עם אופנוע, חטף תיק או תכשיט מאישה שצועדת לבדה ונמלט.

לפי המשטרה, הוא ביצע 10 מעשי שוד של נשים ברחבי העיר. נציג המשטרה אמר במהלך הדיון בבית המשפט כי מספר הקטנוע עליו רכב תואם לאירועים נוספים, "שגם הם בעלי מאפיינים דומים". הוא ציין כי באירוע האחרון נגנב מהקשישה טלפון שנתפס בסמוך החשוד שם הוא נעצר. "קיים חשד סביר לגבי מספר אירועים בהם הפעיל כוח על נשים שונות כדי לגנוב חפצים אישיים שלהן", נקבע בהחלטת בית המשפט.

מעצר החשוד\\צילום: דוברות השומרים

מעצרו של חן הגיע שעה קלה לאחר ששוד נוסף התבצע במרכז העיר: אישה שצעדה ברחוב עזרא פינת כהנמן, נשדדה ע"י אלמוני שחטף את התיק מידה - ונמלט על אופנוע. כוחות משטרה מתחנת בני ברק ומתנדבי ארגון 'השומרים' פעלו במהירות וזמן קצר לאחר מכן, כאמור, נעצר החשוד.

השודד הסדרתי פעל בעיקר ברחוב בארי בעיר וברחובות הסמוכים לו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הימים האחרונים, מאז שאירע השוד הראשון, פעלו חוקרי ובלשי תחנת המשטרה בבני ברק ומתנדבי ארגון השומרים במטרה להביא למעצרו של החשוד, תוך ביצוע מעקבים ושימוש באמצעים טכנולוגיים.

ארגון 'השומרים' מסר כי אמש בשעות הערב התקבל דיווח מאישה שדיווחה על רוכב אופנוע שחטף מידיה תיק ברחוב השומר בעיר ונמלט. לפי הארגון, עם קבלת הדיווח הוקפצו למקום עשרות מתנדבים, שהיו בכוננות גבוהה בעקבות תדירות השודים בעיר, והגיעו למקום כחצי דקה מאז קבלת השיחה. המתנדבים גבו עדויות מהאישה שנשדדה ומעדי ראיה במקום. במקביל, מוקדן בארגון יצר קשר עם המשטרה והעביר להם "מידע זהב" שהתקבל מהאישה שנשדדה.

הודות למידע המהיר הצליחה המשטרה לשים תוך זמן קצר את ידה על החשוד באירועי השוד. במשך שעה ארוכה סרקו המתנדבים באזור מגוריו של החשוד, עד למציאת האופנוע שאיתו על פי החשד בוצעו מקרי השוד. בארגון ציינו כי בשבועות האחרונים, מתנדבי הארגון פעלו לילות כימים, התחקו אחר מאות מצלמות אבטחה, גבו עדויות מעדי ראיה ובזכות הפעולות והצלבות המידע שנעשו, הצליחו לעצור את השודד שהטיל אימה על נשות בני ברק.

 

 

שוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד