כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מברכים את שרת החינוך

בעלי המעונות דורשים: לסבסד את העלאת התעריף

באיחוד מעונות ארצי (א.מ.א) דורשים מהאוצר למנוע מהתעריף המוגדל ליפול על כתפי ההורים # הנהלת הארגון תיפגש עם שרת החינוך להודות לה על החלטת ועדת הסל, ולדרוש סבסוד גם לעלויות הבינוי ושכר הדירה המכבידים על בעלי המעונות

בעלי המעונות דורשים: לסבסד את העלאת התעריף
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

פרסום העדכון למחירי המעונות אתמול (רביעי) על ידי ועדת סל המחירים, קבע כי התעריף לילד במעונות יעלה בשיעור של בין 180 שקל לילד (בגילאי שנתיים עד שלוש) ועד 481 שקל לילד (בגיל של שנה ומטה). מדובר בעליה הכרחית כחלק מעליות המחירים ומכך שמרבית בעלי המעונות ניצבו בפני שוקת שבורה, ומרבית הארגונים הגדולים (ויצ"ו, א.מ.א ונעמ"ת) שקלו שלא לפתוח את שנת הלימודים אם לא יהיה עדכון מחיר.

אלא שבארגוני המעונות לא מוכנים להסתפק בכך, בא.מ.א (איחוד מעונות ארצי) מצהירים כי ייאבקו כדי לוודא שהעלות הנוספת לא תיפול על גבם של ההורים. "צריך להבין שאמנם העלאת המחיר הייתה קריטית כאוויר לנשימה, אבל גם מצבם של מרבית הזוגות הצעירים וההורים לא אידיאלי, זה לא סוד שאנחנו נתונים בתקופה של משבר כלכלי ויוקר מחיה חריג, ואנחנו חושבים שהממשלה צריכה לסבסד את מרבית העלות הנוספת, ולא לזרוק אותה על גבם של ההורים".

בא.מ.א מברכים את שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שהבטיחה לקדם את הנושא ולנסות להשיג מימון שיכסה את מרבית העלאת המחיר. בתקופה הקרובה צפויים נציגי הארגון להיפגש עם השרה, מתוך תקווה להצליח ולהגיע להבנות שימנעו ככל האפשר את הכבדת הנטל הכלכלי על ההורים.

בנוסף, מבהירים בארגון כי עדכון התעריף לא כולל את אחד הסעיפים היותר משמעותיים שהועלו במסגרת המאבק – הטענה בדבר התייקרות משמעותית של עלות שכר הדירה ובינוי המעונות, בהיקף של יותר ממיליון שקל למעון. בשלב זה סירבו באוצר לקבל את הדרישה ולעדכן את הסבסוד למעונות בהתאם, אולם בא.מ.א לא מרימים ידיים ומבטיחים להיאבק גם עבור העניין הקריטי הזה.

משה סויסה, יו"ר א.מ.א, מסר: "אנחנו מברכים את שרת החינוך גב' יפעת שאשא ביטון על החלטות וועדת הסל שהתקבלו במשמרת שלה, ופונים בזאת בדרישה שנטל העלאת המחיר לא ייפול על כתפי ההורים, שגם ככה כורעים תחת עול הנטל הכלכלי".

מעונות יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד