כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אחת מנקודות השפל"

דחיית ערעור בן אוליאל: תמיכה ממרצ וביקורת מימין

לאחר דחיית ערעורו של עמירם בן אוליאל, שמותיר למעשה את הרשעתו ברצח בני משפחת דוואבשה, במחנה הימין תוקפים: "הצדק לא מעניין את בית המשפט העליון, הכל פוליטי". תמיכה מפתיעה מצד אחד מבכירי מרצ: "אין לאפשר קבלת הודאות שהושגו בעינויים"

דחיית ערעור בן אוליאל: תמיכה ממרצ וביקורת מימין
עמירם בן אוליאל בבימ"ש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו היום (חמישי) לדחיית ערעורו של עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה, ולפחות על פי הפוליטיקאים שהגיבו, יש קונזצוס מימין ומשמאל.

טענתו של בן אוליאל בערעור, שנחה כאמור, היא שהודאתו ברצח נגבתה ממנו בעינויים קשים ולכן יש לפסול אותה. למרות זאת, השופטים החליטו להשאיר את ההרשעה והוא ימשיך לרצות את עונשו הכבד.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב להחלטה ותקף: "פסק הדין שדחה את ערעורו של עמירם בן אוליאל ייזכר כאחת מנקודות השפל הגדולות ביותר של מערכת המשפט שלנו מאז ומעולם".

"השופט אלרון נתן היום אור ירוק לגופי החקירה בישראל לחקור בעינויים ולהרשיע על סמך הודאות שהוצאו בעינויים הגם שהן סותרות ממצאים עובדתיים רבים. ספרו לי עוד על דמוקרטיה", הוסיף.

חבר הכנסת שמחה רוטמן: "החתירה לצדק, חייבת גם היא להיות באמצעות צדק, ומערכת משפט שכחלק מהתהליך מתירה עינויים, שקרים, מרמה ושבירת הכללים, אינה רודפת צדק. יום עצוב למדינת ישראל".

חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר נעם, הוסיף: "הצדק לא מעניין את בית המשפט העליון. הכל פוליטי. עמירם בן אוליאל הודה לאחר עינויים קשים במעשה, בזמן שידוע שחמולות בכפר דומא מציתות את ביתם האחד של השני באופן יומיומי. כמו בתיקי נתניהו, התוצאה ידועה עוד לפני הדיונים".

מי שתמך באופן מפתיע, הוא חבר הכנסת מוסי רז, בכיר מפלגת מרצ: "‏עם השבעת הכנסת החדשה אניח את הצעת החוק שלי לאיסור עינויים. אין לאפשר עינוי נחקרים. אין לאפשר קבלת הודאות שהושגו בעינויים".

עמירם בן אוליאל מוסי רז בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד