כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מהדורת אלול ראשונה

לייבל'ה: הדובר של המפלגה ששולח תמונות מגוגל

והשבוע בלייבל'ה: המשבקי"ם לשעבר שניחמו האחד את השני; הפרקליט שהגיע לגור בבני ברק; הציר של הליכוד והבית בראב"ד; דובר ש"ס שמעתיק תמונות מגוגל; וגם: לייבל'ה אבל את פטירתו של איש הטשולנט וה'קרם שניט' של עולם הישיבות שהיה ואיננו

לייבל'ה: הדובר של המפלגה ששולח תמונות מגוגל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה יצא השבוע לחופש לאחר שגם הבנים וגם הבנות החלו את שנת הלימודים. לייבל'ה יודע שאין כמו זמן אלול - התקופה הפורה ביותר והמחזקת ביותר מבחינה רוחנית.

השבוע, בצל מכתבי האזהרה שנשלחו מהוועדה במירון, לייבל'ה התאבל על פטירתו של ר' פנחס ברגר ז"ל האגדי, שכונה 'צ'ונטחעס' בפי כל; לייבל'ה לא ישכח את ה'קרם שניט' שהיה מביא מבני ברק לישיבה והטעם נשאר עד עצם היום הזה, למרות שהישיבה אסרה עליו למכור בתוך הישיבה, לייבל'ה היה הולך עוד רחוב אחד כדי לרכוש גם את הטשולנט שלו שכונה 'ברד חם'

לייבל'ה נזכר כי שבוע אחד הגיע פנחס לישיבה ובטרנזיתו הצהובה חלות בלבד ללא טשולנט. לבחורים המאוכזבים סיפר כי מכיון שסבל במשך השבוע משושנה ברגל לא הצליח להעמיד את הסיר המיוחל. קפץ עליו אחד מליצני המקום ואמר "וכי מה הבעיה, היית מערבב עם הרגל השניה". ויהיו הדברים לזכרו ולעילוי נשמתו. 

אבל מה כל זה לעומת ההיערכות לבחירות לכנסת ה - 25: השבוע, בצל ההכנות לזמן אלול, רצו בדוברות מפלגת ש"ס הספרדית להרשים את הציבור, ושיגרו הודעה המברכת את תלמידי הישיבות. דובר ש"ס, אשר מדינה, אף צירף תמונה של בחורים שאפעס לא בטוח שהם ספרדים. לייבל'ה התבונן בתמונה וגילה לתדהמתו בתמונה שהורדה מגוגל משנת תשע"ט, אותה צילם שוקי לרר ואף יש עליה חותמת בצד של האתר 'ג'י די אן'. 

יותר מכך, מספר צייצנים חשבו לתומם כי מדובר בתמונה אותנטית, צייצו וגילו שנפלו בפח. רק כעבור שעה תמימה התפנתה מחלקת הגרפיקה הספרדית והביאה תמונה של מרן חכם שלום כהן זצ"ל מוסר שיעור בישיבה יחד עם הברכה של ש"ס שבלעדיה כמובן הזמן לא יכול להתחיל. 

בעקבות הודעת הדוברות של ש"ס, מיהר אריה דרעי להכניס עוד בחורי ישיבות תחת כנפי השכינה, והשבוע בביקור במצודת זאב בתל אביב תיעוד זיכה את היועץ האסטרטגי של הליכוד, שרוליק איינהורן, להניח תפילין. 

יום שישי הוא היום שבו לייבל'ה מרשה לעצמו להסתובב קצת בבני ברק. רגעים ספורים לפני שהתחיל זמן אלול, יצא לייבל'ה למאפיית ויז'ניץ, בסמוך לה ראה את איש התקשורת הבכיר ישראל כהן, יחד עם יועצו של נתניהו, טופז לוק, כשהם מתכוננים לשבעס קוידש ורוכשים דברים טובים לשבת קודש.

עוד לפני שלייבל'ה הספיק לקבל מידע מהשניים בנוגע למתרחש בגזרת יהדות התורה, הוא כבר ראה את הדברים מתרחשים בשטח. במסגרת הדיבורים סביב התיאום בין לשכת נתניהו לבית בראב"ד, לייבל'ה ראה במקום את חיים שוורץ מבכירי הבית בראב"ד, בשיחה חמה עם טופז לוק יועצו הבכיר של נתניהו. לייבל'ה יודע כי מאחורי הקלעים הלשכה והבית מקיימים קשר רצוף בכל הדרגים.

הכתב הפוליטי של 'כאן' מיכאל שמש שהושמץ שבוע שעבר ע"י דוברו של יו"ר הכנסת מיקי לוי, נראה בשישי אחרון לאחר חצות היום אוסף חבילה מסניף 'הסופר פארם' הסמוך למקום מגוריו.

הרב הרשל פרקש, מנכ"ל מרכז מוסדות בעלזא, שפרש השבוע מתפקידו לאחר 12 שנה בתפקיד, בהן זכה להצעיד את המוסדות קדימה, נצפה מתברך בחמימות מהאדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא מאשדוד, בשמחת נישואי בן זקוניו במרכז האירועים אווניו. 

גם ח"כ דודי אמסלם, האיש שלנו בעשירייה הראשונה בליכוד, לא התבלבל חבש כיפה לבנה והגיע לנשק קמעות כמו שרק הוא יודע. 

לייבל'ה גם ראה בשבוע האחרון את חילופי הדורות בש"ס. הדבר בא לידי ביטוי בשבעה אצל מרן חכם שלום כהן זצ"ל, לשם הגיע לנחם המשב"ק הכי מזוהה עם הרב עובדיה זצ"ל, צבי חקק, שעודד וניחם את המשב"ק של חכם שלום זצ"ל דוד בן שמעון. לייבל'ה לא מאחל לאף אחד להיות בכזה מצב כי רק המקום יכול לנחם. 

אפרופו ש"ס, בזמן שהשמועות רצות על הרצון להרחבת מועצת חכמי התורה של ש"ס, בינתיים ב'הידברות' התקדמו צעד קדימה. הרב יהודה חזן מקורבם של גדולי ישראל נצפה במהלך שבע ברכות לבתו של מנכ"ל 'הידברות' הרב דוד תופיק בהשתתפות גדולי ישראל, מקדם את בואו של חכם מסעוד בן שמעון רבה של בני ברק וגיסו של נשיא המועצת זצ"ל, כשהוא מציין כי בכל עת סמך ידו נשיא המועצת על גיסו כדעת תורה אמיתית. האם הדרך קרובה למינויו כחבר במועצת? ימים יגידו.

את יוסי צימט, עוזרו של מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט, ראה לייבל'ה ממתיק סוד עם יועצו החרדי של נתניהו זאב פליישמן בשמחת החתונה של החתן יהודה ויגדרוביץ שנערכה ב'הדר דימול'. 

בעיר בני ברק ראה לייבל'ה השבוע תושב חדש שהגיע לגור, עורך הדין ישראל ענדען שהגיע מבית שמש היישר לעיר התורה. לרגל בואו כובד ב'הגבהה' במניין של השיעורים בבית המדרש 'רחם' שבראשות הגאון רבי חיים משה כץ בעל ה'אשא כפי' שמוסר את השיעור בדף היומי קודם התפילה. ענדען בחר מניין שמתפללים בו כמו שצריך לאחר שהמניינים בבית שמש היו מהירים.

במסדרונות אחד מבתי החולים בארץ הבחין לייבל'ה בשיחה ערה בין האדמו"ר מקאליב למוטי כהן מ'מעדני זהבה', לייבל'ה לא הצליח להקשיב לתוכן השיחה המרשימה. 

את ה'הויז בחור' האגדי של ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר פגש לייבל'ה מעתיר בתפילה על קבר המהר"ל מפראג, בבית העלמין העתיק, לרגל יום ההילולא החל בחודש אלול. שכטר שחזר לארץ עם שובו של הרבי עשה תפילה. 

הזמיר זאנוויל וויינברגר הגיע השבוע לאנטוורפן שבבלגיה להשתתף בשמח הנישואין של היתומה בתו של איש החסד של אנטוורפן הבלתי נשכח היהלומן החסידי החביב ר' יושע פישר ז"ל מנכבדי חסידי צאנז בתמונה: הזמר זאנוויל תפס לשיחה עם הנגיד ר איצ'ה קעניג מראשי הקהילה של אנטוורפן שהיה החברותא בישיבה של אביו של זאנוויל וכך סגרו השניים מעגל.

לאחר מכן ישב זאנוויל עם החזן העולמי ישראל אדלר לתיאומים אחרונים. 

בוויליאמסבורג שבברוקלין בשטיבלא'ך של קראלי ראה לייבל'ה את וולווה קירשנבוים האגדי יחד עם האדמו"ר בשיחה צפופה. יודעי דבר טוענים שוולוה סיים בייזים מיוחד באזור. 

ועדיין בניו יורק נצפו כוכב הזמר החסידי ליפא שמלצר עם יושב ראש ארגון הידברות העסקן הרב אייזיק פריד ובנו זאבי בסוד שיח מרשים במיוחד.

אותם הפרידים נצפו גם בדין ודברים עם הנגיד הרב יענקל ברונר מגדולי בוני מוסדות בעלזא לשעבר.

לייבל'ה פסע השבוע מעדנות באחד הפארקים העמוסים לעייפה בימי בין הזמנים, ושפשף את עיניו בתדהמה, כשלהפתעתו ראה את מנכ"לם הנערץ של מוסדות כנסת ישראל הרב יעקב דינר מנפף בעצמו במנגל, ומסביבו עשרות נערים מפליטי אוקראינה, מבירור קצר נודע ללייבל'ה כי בשיתוף פעולה פורץ דרך בין מוסדות 'כנסת ישראל' ומטה ההצלה הוקמה רשת של קעמפים לפליטים, כשהמנכ"ל הרב דינר עזב את המשרד הממוזג וירד בעצמו לשטח לעמוד על הנעשה בפעילות הכבירה.

הזמר הישראלי אהוד בנאי והקומזיצר שימעל'ה מלכה נצפו השבוע בדואט חסידי משותף בהפקת בוטיק יוקרתית עם סלבס רבים אצל איש הנדל"ן איציק שמואלי. באירוע התוועדות יום הולדת לשליח חב"ד בלונדון הרב דוד כץ.

ברכת מזל טוב לעורך הדין יעקב אברמוביץ לרגל חנוכת משרדו החדש, בקביעת המזוזה כובד האדמו"ר ממזיבוז'. על עיצוב המשרד המושקע הופקדה האדריכלית נעמה פדידה. בארוע עצמו נצפה יוני מ"החניה" משקה את המוזמנים ביין.

נוהג בעולם הוא שכאשר מגיע חודש אוגוסט ממריאים אי שם בעלי המנגנים שעבדו קשה במשך השנה ואוגרים כוח לאחרי ט' באב, אבל בטיול אקראי שערך לייבל'ה בירושלים קלט בעדשתו את צלם העיר אשדוד יוסי לוי שיצא לנופש קצר באחד המלונות בעיר. לייבל'ה מאחל לו בברכת וקווי ה' יחליפו כוח.

אחיו של הצלם יוסי לוי הלא הוא אברומי לוי שגם יצא לנופש וגם בירושלים וקפץ ביום שישי בבוקר לחיפה שם התקיימה שמחת הברית לאחיינו בבית המדרש הגדול ברמת ויז'ניץ ואף כובד ב'קוואטר' לייבל'ה הצליח להנציח את הרגע.

איש הקשרים המתוק אליהו שכטר שגם בחודש אלול הוזמן לעשרות שמחות, פגש השבוע את החזן המיתולוגי חיים אלעזר הרשטיק, ששמח לפגוש את שכטר ואף הוריד לו קטע חזנות. 

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לאברהם איסר בריסק יו"ר משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למשה שפירא מחסידות קרלין, ממקורבי המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בביתר.

ברכת מזל טוב לבן ציון (בנצי) נורדמן, יו"ר מועצת העיר חדרה ויו"ר דגל התורה ומייסד ומנכ"ל רשת מדעים ויהדות לרגל שמחת נישואי בתו השבוע באולמי קונקורד. באירוע השתתפו ראשי ישיבות, רבני ערים, שרים, חכי"ם ואישי ציבור רבים שעלו לברך ולאחל מזל טוב.

ברכת מזל טוב לרב המכון לרפואה משפטית אשר לנדאו לרגל שמחת נישואי בנו השבוע באולמי "נאות ירושלים" בבני ברק, לייבל'ה ראה את ראש אגף המבצעים בזק"א חיים וינגרטן והרב הראשי לצה"ל תא"ל אייל קרים משתתפים בשמחה. 

ברכת מזל טוב לנחום ויסנשטרן משב"ק הגר"מ גרוס גאב"ד חניכי הישיבות לרגל שמחת נישואי בתו הערב.

ברכת מזל טוב למזכיר מועצת גדולי התורה הרב יעקב ולצר לרגל אירוסי נכדו, עם נכדת הנגיד רבי אברהם גוטספלד בעל האכסנייה של האדמו"ר מויז'ניץ באנטוורפן בת לחתנו גוטליב. הרבי מויז'ניץ הגיע לשמחה לאחר ששהה בימים האחרונים באנטוורפן.

צילום: שלמה צדוק מנלה

ברכת מזל טוב לאליעזר כהן יד ימינו ונאמן ביתו של הפוסק הגר"ע פריד לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב ליונה ויזל עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ יעקב אשר לרגל שמחת נישואיו הערב בשעה טובה ומוצלחת. הבוקר עלה יונה לתורה לרגל יום נישואיו והתרגש מאוד.

ברכת מזל טוב לברוך דוד קלודני, משב"ק האדמו"ר מסקאליע וראש מערכת קו הנייעס 'קול בחצרות הקודש' ובן ר' שלמה זלמן קלודני, משב"ק האדמו"ר מסקווירא ב"פ, לרגל שמחת נישואיו השבוע עם הכלה בת ר' שלום קוגלמן מבורו פארק.

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד נחמיה הויזמן יו"ר אגודת ישועות בקיטוב לרגל שמחת בר המצווה לבנו, שתיערך ביום שלישי באולמי חסדי יוסף בירושלים.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד