כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עם צינורות ברזל

אלמונים היכו אנשי דת בעיר הדתית באיראן

שני אנשי דת איראנים הוכו קשות בעיר הדתית קום שבאיראן, אחד מהם אושפז עם חבלות קשות, השני נאלץ לעבור ניתוח בבית החולים. הם הוכו עם צינורות ברזל על ידי שני אלמונים שנמלטו מהזירה

אלמונים היכו אנשי דת בעיר הדתית באיראן
אחד מאנשי הדת שהוכו בעיר קום צילום: Iran international

שני אלמונים היכו אמש (רביעי) שני אנשי דת בעיר הדתית קום שבאיראן, אחד מהם אושפז עם חבלות קשות והשני אושפז במצב קשה יותר ונזקק לניתוח. אחד מהם סיפר כי ראה שני אנשים מכים איש דת שהכיר בצינורות ברזל, וכשהתוקפים ראו אותו מסתכל ממכוניתו החלו להכות גם אותו ושברו את חלונות המכונית שלו. אנשי הדת הם אימאמים בשני מסגדים. כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

איש הדת שהיה עם פציעות קלות יותר מתח ביקורת על משטרת העיר על שהתייצבה באיחור רב לאחר כ-40 דקות, ועל כך שלא עצרה את העבריינים למרות שידעו היכן הם מסתתרים. לא ברור אם התוקפים הכירו את הקורבן הראשון ואם תקפו אותו מסיבה אישית.

כמה אנשי דת איראנים הותקפו לאחרונה על ידי איראנים זועמים, עליית המחירים והמחאות הביאו למצב מתוח במדינה.

בסוף יולי האחרון, איש דת בשם מוג'טאבה חוסייני נדקר מספר פעמים בגבו במהלך דרשתו בעיר קראג' שבמערב טהראן. ובתחילת יולי נפצע אימאם בתפילה לאחר ניסיון התנקשות בחייו על ידי רוכב אופנוע בעיר אספהן.

בתחילת יוני הותקף גם נציג המנהיג העליון של איראן בעיר אספהן על ידי צעיר שנשא סכין. ובאפריל, אדם דקר שלושה אנשי דת במקדש השיעי הגדול ביותר באיראן במשהד והרג שניים.

איראן איש דת אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד