כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שבועיים למועד הסופי

הקרב ביהדות התורה: המגעים השקטים נתקעו; נתניהו הציג פשרה

על אף שנותרו שבועיים בלבד למועד הסופי להגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-25, המחלוקת ב"יהדות התורה" נותרה בעינה ולא מתקיים שיח רשמי בין הצדדים. כל העת מנסים גורמים שונים למצוא נוסחה שתביא לפתרון ולריצה משותפת. ב"דגל התורה" דחו את ההצעה של נתניהו

הקרב ביהדות התורה: המגעים השקטים נתקעו; נתניהו הציג פשרה
נתניהו בפגישתו עם גפני צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: שבועיים למועד הסופי להגשת הרשימות, והקרב האידיאולוגי בתוך "יהדות התורה" נמשך, מבלי שמתקיים שיח רשמי בין הצדדים. אך מאחורי הקלעים נמשכים כל העת הניסיונות לתווך בין הצדדים ולמצוא פתרון מאוזן שיאפשר ריצה מאוחדת בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

למרות שהערוץ הרשמי בין המפלגות נמצא בנתק מוחלט מאז בוטלה פגישת המשא ומתן בשבוע שעבר, בערוצים השקטים מתנהלים מגעים בין אנשי ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לבין הדובר המוסמך בבעלזא בניסיון למצוא פתרון.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' מי שמטפל בנושא הוא איש ראב"ד, דוד שפירא, אליו הצטרף בימים האחרונים גם חבר הכנסת יעקב אשר. עד כה בבית ראש הישיבה מנעו מחברי הכנסת להתעסק בנושא בטענה שאין לערב נושאים פוליטיים. בבעלזא מנהלים את הנושא הדרג הפוליטי המוסמך וכן עסקנים שמנסים לתווך.

הצדדים דנים באותו מתווה עליו דיווחנו בשבוע שעבר: אי הצטרפות לתוכנית הלימודים החדשה, תוך התחייבות מצד "דגל התורה" למצוא פתרון למוסדות של חסידות בעלזא שנמצאים במצוקה, אך בינתיים ללא התקדמות. בשבוע שעבר נחתם הקול קורא לתוכנית החדשה 'תקצוב לפי יעדים' והמועד האחרון להצטרף אליה לשנה זו הוא סוף החודש הנוכחי, ראש השנה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי במסגרת המאמצים של המועמד לראשות הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו למצוא פתרון, הוא הציע מתווה לפיו בעלזא יודיעו כי הם לא יצטרפו לתוכנית עד להגשת הרשימות בעוד שבועיים; כך מנסה נתניהו להוביל לריצה מאוחדת כיוון שלאחר הגשת הרשימות לא יוכלו להתפצל ויוותר זמן לרישום לתוכנית הלימודים. אלא שבדגל התורה מסרבים למתווה הפשרה.

כך או כך ככל שהזמן חולף והנתק בין המפלגות נמשך - גוברים הסיכויים כי הפיצול ביהדות התורה יהפוך לממשי, שכלל לא מופרך כי לבסוף שתי הסיעות לא יצלחו לעבור את אחוז החסימה ויישארו מחוץ למערכת הפוליטית.

יהדות התורה דגל התורה אגודת ישראל בעלזא בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד