כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פעימה ראשונה

תתרגלו לשלם יותר: עלייה במחירי החלב שבפיקוח

זוהי פעימת ההתייקרות הראשונה מתוך שתיים, כשהשנייה תתקיים בנובמבר 2023, אז החלב יתייקר ב-1.59%|מחיר מוצרי החלב לא ישתנה עד מאי 2023|זוהי הפעם הראשונה שהחלב מתייקר מאז מרץ 2019, אז המחירים עלו בכ-3.4%

תתרגלו לשלם יותר: עלייה במחירי החלב שבפיקוח
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחירי החלב שבפיקוח יעלו באופן מידי בשיעור של 4.9%. כך הודיע היום (חמישי) משרד החקלאות. זוהי הפעם הראשונה שהחלב מתייקר מאז מרץ 2019, אז המחירים עלו בכ-3.4%. 

חשוב לציין כי עליית המחירים הנוכחית מהווה פעימה ראשונה מתוך שתיים, כשהשנייה תתקיים בנובמבר 2023, אז החלב יתייקר ב-1.59%. 

כזכור, במרץ 2022 ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות המליצה על ייקור במחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור כולל של 6.49%, זאת בהמשך להמלצה קודמת לפיה מנגנון עדכון המחירים יהיה אוטומטי בהתאם לאופן חישוב שיוגדר בצו הפיקוח. יחד עם זאת, לאור הסיכומים במסגרת הסיכום הבין משרדי בין משרד החקלאות למשרד האוצר בקשר לענף החלב שנחתם לפני כחודש וחצי, וההמלצות שניתנו בהמשך לו, הוחלט על ידי השרים על פיצול ייקור המחירים לשתי פעימות. 

הראשונה מידית בשיעור של 4.9% בלבד, והיתרה בנובמבר 2023. כמו כן, בהתאם להסכמות מחיר מוצרי החלב לא ישתנה לפני מאי 2023. עדכון המחירים האחרון התבצע במרץ 2019, אז מחירי מוצרי החלב עלו בכ-3.4%.  

במשרד החקלאות מדגישים כי על פי הסיכום הבין משרדי בענף החלב, על מנת להקנות וודאות ויציבות מחירים בענף ולמתן את העלייה החדה שחלה במחיר החלב הגולמי עקב עליית מחירי המספוא (מזון לבעלי חיים), הומלץ לשרים כי תחול הפחתה של כ-2.15 אג' במחיר המטרה בארבעת הרבעונים הבאים, אולם הדבר תלוי בתיקון חקיקה שיש לבצע בכנסת הבאה.  

 

 

התייקרות סופרמרקט עליית מחירים יוקר המחיה קניות מוצרי חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד