כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קנס מופרז

מס הכנסה דורש 2.1 מיליון דולר מקשישה שמשפ' ברחה מהנאצים

הרשויות דורשות מסבתא בת 82 שמשפחתה נמלטה מגרמניה הנאצית בשנות ה-30 לשלם קנסות של יותר מ-2 מיליון דולר בגלל שלא דיווחה לרשות המיסים על הירושה של אביה בזמן

מס הכנסה דורש 2.1 מיליון דולר מקשישה שמשפ' ברחה מהנאצים
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

מוניקה טות', תושבת אזור בוסטון, מבקשת מבית המשפט העליון בארה"ב למנוע מרשות המסים לקחת ממנה 2.1 מיליון דולר, שלטענתה יפר את התיקון השמיני לחוק המגן על אזרחים מקנסות מופרזים. אביה של טות' נמלט מרדיפות נגד יהודים בגרמניה הנאצית באמצע שנות ה-30 ועבר לארגנטינה, כך דיווח אתר החדשות Reason.

טות' עברה ממקום הולדתה בואנוס איירס לארה"ב כשהייתה בת 22, ועבדה כעקרת בית. בשנת 1980, טות' הפכה לאזרחית אמריקאית בעוד הוריה נשארו בארגנטינה. אביה, איש עסקים מצליח, נפטר בשנת 1999. זמן קצר לפני מותו, הוא פתח חשבון בנק שוויצרי על שמה והעניק לה כ-4.2 מיליון דולר במתנה.

אביה של טות', שעבר טראומה מהשנים בגרמניה הנאצית, הניח את הכספים בחשבון בנק שוויצרי למקרה שבתו תצטרך שוב להימלט מרדיפות. על פי חוק בארה"ב, כל אזרח אמריקאי או תושב קבע עם חשבון בנק זר המחזיק יותר מ-$10,000 חייב למלא טופס בן עמוד אחד הידוע מיוחד ולהגיש אותו לרשות המיסים מדי שנה.

טות', שככל הנראה לא ידעה על הדרישה, הגישה רטרואקטיבית דו"חות של חמש שנים ב-2010, לפי המכון לצדק, עמותה בעלת נטייה ליברטריאנית שמטרתה "להפסיק ניצול לרעה נרחב של כוח הממשלה".

מס הכנסה לקח מטות' מיידית סכום צנוע של מיסים בגובה של קצת פחות מ-40,000 דולר. ונראה שהעניין סודר. או כך לפחות חשבה טות'. לטענת עורכי דינה, מס הכנסה קבע כי אי הגשת דוחותיה של טות' במועד מהווה הפרה "מכוונת" של חוק סודיות הבנק משנת 1970 - המחייב אותה לשלם קנס אזרחי מרבי של יותר מ-2 מיליון דולר, או 50% מערך חשבון הבנק של טות'.

כעת תובעת טות' את הממשלה הפדרלית בטענה שדרישתה לתשלום של 2.1 מיליון דולר היא מוגזמת ומפרה את התיקון השמיני לחוקה. שני בתי משפט פדרליים כבר צידדו בהסבר של הממשלה שהתשלום הנדרש לא היה "קנס" אלא "עונש" ולכן אינו מוגן על ידי התיקון השמיני, כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

"ברחבי המדינה, האמריקאים סובלים מקנסות פוגעניים", אמר עורך הדין של טות', בריאן מוריס. "התיקון השמיני הוא ההגנה שלהם. אבל אם הממשלה תוכל לחמוק מביקורת שיפוטית של קנסות הרסניים בניסוח חכם, שום דבר לא יהיה מחוץ להישג ידה של הממשלה".

דובר מס הכנסה אמר ל'ניו יורק פוסט' כי הסוכנות אינה מגיבה על "התדיינות משפטית תלויה ועומדת". מס הכנסה אמור לקבל 80 מיליארד דולר נוספים במימון ממשלתי כדי להגביר את כוח האדם וגביית המס. הזרמת מזומנים היא חלק מרכזי בחוק הפחתת האינפלציה, שהועבר על ידי הקונגרס על ידי דמוקרטים ונחתם על ידי הנשיא ביידן.

נאצים ארגנטינה רשות המיסים ארה''ב שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד