כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא לוקחים סיכון

לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף: סגר על עשרות מיליוני אנשים

סין הטילה סגר מוחלט על העיר צ’נגדו ועל 21 מיליון תושביה, בנסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה לאחר ש-157 אנשים נדבקו בנגיף שמוטט כלכלות רבות בעולם שעד עכשיו מתמודדות עם נזקי הנגיף

חיטוי בסין
חיטוי בסין צילום: הרשות המקומית של העיר דאליין

המשטר הסיני הטיל סגר מוחלט על העיר צ’נגדו ועל 21 מיליון התושבים המתגוררים בה. זאת, במסגרת המאבק הנואש של המשטר הסיני בהתפרצות הקורונה במדינה.

זמן רב אחרי שברוב מדינות העולם כבר השלימו עם נוכחותו של נגיף הקורונה, ואפשרו לו להתפשט ולדעוך, בסין עדיין מנסים להיאבק במחלה שהתפרצה לאוויר העולם בתחומה וממנו התפשטה לכל העולם.

מבצעי בדיקות ענקיים מתנהלים בימים אלו בעיר צ’נגדו, שבה מתגוררים 21 מיליון בני אדם. לאחר שבבדיקות אובחנו 157 חולי קורונה בתוך יממה אחת, הוטל הסגר המוחלט, במטרה להביא לדיכוי ההתפרצות. זאת, משום שהמספר של 157 מאומתים ביממה נחשב בלתי סביר בעליל מבחינת הסינים שמנסים לדבוק במדיניות ‘אפס הדבקה’.

לפני חודשים אחדים היתה העיר הגדולה שנגחאי תחת סגר שנמשך שבועות ארוכים, ולנוכח חוסר ההצלחה של המשטר הסיני בדיכוי ההתפרצות, ננקטו צעדים קיצוניים, כולל לקיחה בכפיה של מאומתים לקורונה למתחמי שהיה ענקיים שם הוחזקו עד לקבלת תוצאות שליליות בבדיקות. לפני קצת יותר משבועיים התפרסם תיעוד מחנות גדולה ברובוע ‘שוהוי’ שבעיר שנגחאי בסין. המונים גדשו את החנות, בשעה שהודעה שהועברה אליהם דרך מערכת הכריזה המרכזית, בישרה להם כי עליהם להיכנס לסגר למשך יומיים, ולאחר מכן להיות תחת מעקב רפואי במשך חמישה ימים נוספים.

הלקוחות קיבלו הוראה להישאר בחנות ולא לצאת ממנה בשום אופן, עד לאחר רישום הפרטים שלהם והעברתם לבידוד במלונית. כל זאת, לאחר שהתברר שאחד מבאי החנות, היה קודם לכן בקרבתו של ילד שחזר מביקור בטיבט, והתגלה כמאומת לנגיף הקורונה. מאחר והסינים דוגלים במדיניות של ‘אפס הדבקה’, הם מכניסים לבידוד גם את מי שהיה במגע עם מי שרק היה במגע עם חולה מאומת.

למשמע ההודעה המקוממת, מיהרו רבים מהשוהים בחנות להימלט. חלקם הצליחו לצאת עוד לפני שאנשי הבטחון הספיקו לסגור את הדלת. אחרים נתקלו בשומרים שניסו למנוע מהם לצאת, ובשלב זה התפתח עימות שנמשך פחות מדקה, עד שבסיומו הצליחו הלקוחות לשבור את השרשרת האנושית שניסו השומרים לייצר, ונמלטו מהמקום. מיד לאחר מכן נסגרו הדלתות וננעלו, וכל הלקוחות שנותרו בחנות, המתינו מספר שעות, ולאחר מכן הועברו למלונית קורונה מיוחדת, שם הם נדרשו להישאר במשך יומיים.

חולי קורונה קורונה סין סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד