ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בגרמניה פחות התחברו

מחקר מדאיג: כך הישראלים רואים את הגרמנים

מחקר גרמני: ל-63% מהישראלים יש מבט חיובי על גרמנים. רק ל-46% מהגרמנים יש השקפה טובה על ישראלים. רק 27% מהגרמנים מרגישים שלגרמניה יש מחויבות היסטורית לישראל בגלל השואה לעומת 57% בקרב הישראלים

אנדרטת השואה בגרמניה
אנדרטת השואה בגרמניה צילום: pixabay

"בין מחוברות לניכור" - זו כותרת המחקר האחרון של קרן ברטלסמן על עמדות בגרמניה ובישראל.

הישראלים רואים את גרמניה בצורה חיובית יותר מאשר הגרמנים רואים את ישראל. זו התוצאה של מחקר של קרן ברטלסמן על היחסים בין שתי המדינות. ל-63% מהאנשים בישראל יש דעה טובה על גרמניה, 19% רואים את גרמניה באופן שלילי בעוד שרק ל-46% מהנשאלים הגרמנים יש דעה חיובית על ישראל. ליותר משליש יש דעה "רעה למדי" או "רעה מאוד" על ישראל.

55 אחוז מהישראלים, ו-24 אחוז מהגרמנים מדרגים את היחסים בחיוב. גם האחריות של גרמניה לישראל בגלל העבר שונה, רק 27 אחוזים תומכים בכך, לעומת 57 אחוז מהישראלים.

61 אחוז מהנסקרים בישראל מקווים ל"תמיכה פוליטית חד צדדית" מהממשלה הפדרלית על עמדתם בסכסוך הישראלי-פלסטיני. עם זאת, רק 12 אחוז מהנשאלים בגרמניה שותפים לגישה זו. בעוד ש-64% בגרמניה משוכנעים ששני הצדדים בסכסוך הזה חייבים להיכנע באותה מידה, 55% בישראל רואים בצד הפלסטיני אחראי.

ההבדלים באופן שבו הגרמנים והישראלים תופסים זה את זה הם גם תוצאה של מצבים ביטחוניים ותרבויות פוליטיות שונות, הסביר סטפן פוגל, מומחה לישראל בקרן ברטלסמן. "עבור הרוב המכריע של הגרמנים עדיין תקף המשפט 'לעולם לא עוד מלחמה'. עבור הישראלים זה אומר: "לעולם לא עוד קורבנות".

שיעור הגרמנים המאמצים אמירות אנטישמיות, שכבר נקבע במחקרים אחרים, גבוה אפילו במעט בסקר הזה. 24 אחוז מהנשאלים בגרמניה הם "לגמרי" או "דווקא" בדעה שליהודים יש יותר מדי השפעה בעולם. במקביל, ציינו המומחים כי נבדקו רק היבטים בודדים של "התופעה המורכבת של אנטישמיות".

קרן ברטלסמן פרסמה את המחקר לנוכח ביקורו הקרוב של נשיא ישראל יצחק הרצוג בגרמניה, שאמור להתחיל ביום ראשון. לפני כשנה נסקרו בגרמניה 1,271 אנשים מעל גיל 18 ובישראל 1,372.

גרמניה גרמניה הנאצית יהודים גרמניה סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד