כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מכספי משלם המיסים

מושחתים ועלובים: בכירים פלסטינים גנבו כסף שיועד לעניים

השחיתות חוגגת: פקידים פלסטינים, בנקאים ודיפלומטים קיבלו במרמה תשלומי סיוע של קורונה שנועדו לעזור למשפחות העניות ביותר בשטחים

מושחתים ועלובים: בכירים פלסטינים גנבו כסף שיועד לעניים
הממשלה הפלסטינית צילום: פלאש 90

פקידים פלסטינים, בנקאים ודיפלומטים קיבלו במרמה תשלומי סיוע של קורונה שנועדו לעזור למשפחות העניות ביותר ברשות הפלסטינית.

דו"ח של לשכת הביקורת הממלכתית של הרשות הפלסטינית מצא כי חלק מהנהנים מקרן הסיוע של קורונה בסך 22 מיליון דולר עבור "הזקוקים ביותר" למעשה הגיע לאנשים שעבדו מהבית עם משכורת של 6000 דולר בחודש.

השחיתות חגגה, עובדים בעבודות עם שכר טוב במשרדי הרשות הפלסטינית, באוניברסיטאות, בבנקים ובחברות תקשורת, קיבלו מענקים שמנים, למרות שהקרן הוקמה על ידי המגזר הפרטי המקומי ותורמים ערבים, הגילויים מעוררים שאלות קשות לגבי מעורבותה של בריטניה בתמיכה ברשות המושחתת הידועה לשמצה, כך מדווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

מאז 2008, משלם המסים הבריטי העניק לרשות הפלסטינית כ-100 מיליון דולר בעיקר באמצעות תרומות להוצאות על בריאות וחינוך. נוסף על כך, מאז 2011, 80 מיליון דולר הועברו לתמיכה בשירותי הביטחון של הרשות הפלסטינית, שאת האכזריות שלהם מול מתנגדים אין צורך לפרט, כפי שפרסם העיתון בשבוע שעבר.

הביקורת הפלסטינית מצאה כי עד שישה בני אותה משפחה קיבלו תשלומי קורונה כאשר רק לאחד מתוך משפחה אחת מותר. סיוע ניתן גם לאנשים הרשומים כדירקטורים בחברות רווחיות או שהיו בעלי אחזקות מניות גדולות במפעלים הנסחרים בבורסה.

סיוע ניתן גם לאנשים הרשומים כדירקטורים בחברות רווחיות או שהיו בעלי אחזקות מניות גדולות במפעלים הנסחרים בבורסה. השחיתות של התוכנית - הידועה בשם קרן "עמוד בכבוד" - זכתה להתעלמות על ידי התקשורת הבינלאומית.

רשות פלסטינית בריטניה קורונה שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד