כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נמצא על הכוונת

צה"ל אישר: כתב אמיץ ביקר בכיפת ברזל ושידר לאיראנים

צה"ל אישר בפעם הראשונה למצלמות של ערוץ איראני להיכנס לבסיס של כיפת ברזל בדרום ולדבר עם מפקדים וחיילים שפגעו בטילים ורקטות שנורו מעזה. המשטר האיראני צופה אדוק של הערוץ וניסה להתנקש בחייו של הכתב בישראל

צה"ל אישר: כתב אמיץ ביקר בכיפת ברזל ושידר לאיראנים
באבק יצחקי מדווח מבסיס כיפת ברזל צילום: צילום מסך

צה''ל אישר בפעם הראשונה למצלמות של ערוץ איראני להכנס לבסיס של כיפת ברזל בדרום ולדבר עם מפקדים וחיילים שפגעו בטילים ורקטות שנורו מעזה.

ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' (Iran International) ערוץ אופוזיציה איראני המשדר מלונדון ומחזיק משרד בירושלים, הערוץ משדר ל-40 מיליון איראנים, והמשטר האיראני זועם על הערוץ, ואף ניסה להתנקש בחייו של הכתב בישראל באבק יצחקי. בשנה שעברה השב"כ עצר מספר ישראלים שעקבו אחרי הכתב והעבירו מידע לגביו לאיראנים.

הכתב ביקר בבסיס בדרום והעביר מסר לאיראן מפיו של אסף, מפקד הסוללה: "כיפת ברזל היא רק חלק ממערכת הגנה של ישראל שכוללת ארבעה מערכות שונות שיכולות להגן על שמי ישראל מפני טילים קצרים וארוכי טווח של חיזבאללה ואיראן".

הכתב דיווח לצופים, כי "הסוללות האלה של כיפת ברזל שינו בשנים אחרונות את העורף של ישראל עם השכנים שלה, לדוגמא במלחמה אחרונה בין ישראל לג'יהאד האיסלמי הסוללות האלה פגעו ביותר מ-97 אחוז מרקטות שנורו לעבר ישראל".

יצחקי אמר ל'בחדרי חרדים' שהערוץ משדר מלונדון מסביב לשעון ל-40 עד 50 מיליון צופים דוברי פרסית: "אנחנו משדרים לתוך איראן את החדשות האמיתיות והעצמאיות, ומטבע הדברים השלטון לא אוהב אותנו".

בחודש שעבר כלי תקשורת באיראן דיווחו בהרחבה על ערוץ הטלוויזיה ואיימו על עובדי הערוץ וקראו למשרד המשפטים להכיר בהם כטרוריסטים. האיום הגיע לאחר שפורסם ברשתות החברתיות כי הערוץ מקבל מידע מהמוסד.

לטענת גולשים איראנים פרו המשטר, התקציב של הערוץ מגיע מהמשטר הסעודי. עיתון 'משרק' באיראן מפרסם, כי "כל סוג של שיתוף פעולה עם הטלוויזיה הסעודית הוא סימן לפעולת טרור נגד העם האיראני במלחמה נגד האויב, ויש צורך שמערכת המשפט תנקוט בנחישות הליכים משפטיים נגד סוכנים המשתפים פעולה עם קבוצת המוסד".

מרכז המערכת של הערוץ יושב בלונדון ובו מאות עובדים איראנים שנמלטו מארצם. לערוץ יש גם 22 כתבים ברחבי העולם וכמה משרדים בכל מיני מקומות כמו לבנון, עיראק, טורקיה, וושינגטון, צרפת, רוסיה ועוד. לערוץ יש גם משרד ואולפן בירושלים ומספר כתבים שמכסים את האירועים בישראל ובשטחים.

איראן צה"ל כיפת ברזל עימות איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד