כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הרדיפה נמשכת

איראן: 12 אנשים נעצרו בחשד לריגול למען ישראל

איראן הודיעה על מעצרם של 12 אזרחים בהאים במחוז מזנדראן, מחלקת המודיעין הכללית של מזנדראן האשימה את האזרחים הבהאים שהם חברים ב"ארגוני ריגול". מקורה של הדת הבאהית באיראן, אבל שם היא נרדפה עד חורמה, ולכן המרכז שלה הועבר לישראל

איראן: 12 אנשים נעצרו בחשד לריגול למען ישראל
המרכז של כת הבהאים בחיפה צילום: Yossi Aloni/Flash90

כ-300,000 אנשי כת הבהאים חיים באיראן, ונתונים לרדיפה מצד השלטונות, הרפובליקה האסלאמית אינה מכירה בדת הבהאית. שלטונות הרפובליקה האסלאמית כינו את האזרחים הללו שוב ושוב "מרגלים ואויבים" ובארבעת העשורים האחרונים הוציאו נגדם גזרי דין מוות, מעצר, מאסר, שלילת חינוך ועסקים, הרס בתים ובתי קברות.

מנהל המודיעין של מזנדראן אמר לתקשורת האיראנית, כי שניים מהעצורים היו בקשר עם סניף הכת שבסיסה בעיר עכו בישראל. עלי חמינאי, מנהיגה העליון של איראן, כתב במסמך שנחתם על ידו ב-1991 "לחסום את ההתקדמות והפיתוח של הקהילה הבהאית, כולל איסור נוכחותם באוניברסיטאות".

מקורה של הדת הבאהית באיראן, אבל שם היא נרדפה עד חורמה, ולכן המרכז שלה הועבר לישראל. חברי הכת פזורים ברחבי העולם, ובאיראן היא הייתה פעילה עד לפני כעשור, אז הוציא המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, 'פתאווה' שקובעת כי מדובר בכופרים שנטשו את האסלאם, ועל כן חל איסור לעמוד בקשר מכל סוג שהוא עם כל מי שמשתייך לכת.

בחודש שעבר האיראנים טענו כי קמפיין שהתנהל ברשתות החברתיות בשפה הפרסית, נגד חוקי הדת הנוקשים במדינה, מקורו בפעילותם של חברי כת שנעצרו באותם ימים, ושעשו זאת בשליחותה של ישראל. כמו כן נטען כי חלקם ביקרו בישראל, ובמרכז הראשי של הכת, השוכן על צלע הר הכרמל, הם קיבלו הודעות שונות מנציגי המודיעין הישראלי, אותן העבירו לגורמים שונים באיראן.

איראן ריגול עכו כת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד