כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ברח לבלגיה

אימאם אנטישמי נמלט מצרפת רגע לפני מעצרו

מטיף שנאה ממוצא מרוקאי אנטישמי שקרא לאלימות נגד נשים, נמלט מצרפת לאחר צו גירוש שהנפיק שר הפנים הצרפתי שקרא לגירוש האימאם המרוקאי בגלל "נאומו האנטישמי הארסי במיוחד"

אימאם אנטישמי נמלט מצרפת רגע לפני מעצרו
השוטרים מחוץ לביתו צילום: צילום מסך

מטיף לשנאה אנטישמי נמלט מצרפת לבלגיה לאחר שניתן צו גירוש על ידי שופט צרפתי בבית המשפט המנהלי העליון במדינה. חסן איקוואוסן, אימאם מרוקאי בן 58, היה על הכוונת של השלטונות בצרפת בעקבות ההוראה לגרש אותו מהמדינה בשל הסתה אנטישמית ושנאת נשים.

שר הפנים, ג'רלד דרמנין, קרא לגירוש שלו בגלל "נאומו האנטישמי הארסי במיוחד" והטפות הקוראות ל"כניעה" של נשים לגברים. הצו לגרש אותו למרוקו ניתן ביום שלישי האחרון, הוא התגורר בעיירה הצפונית ואלנסיאנאס, ויש לו קהל של עשרות אלפים דרך חשבונות היוטיוב והפייסבוק שלו.

חסן איקוואוסן האימאם האנטישמי

התיק הועבר לבית המשפט העליון, לאחר ששופטים בפריז מנעו את גירוש האימאם, לאחר שקיבלו את טיעוני עורכי דינו לפיהם הגירוש ייצור "פגיעה בלתי מידתית בחייו הפרטיים והמשפחה שלו". בית המשפט העליון ביטל את ההחלטה של השופטים בפריז.

עורכי דינו של הנאשם השיבו כי חלק מההתבטאויות, לרבות דיבור אנטישמי או שנאת נשים, היו למעלה מ-20 שנה, והצביעו על כך שמעולם לא הועמד לדין בגין הצהרותיו הפומביות, אך שר הפנים החליט לגרשו.

משטרת צרפת הודיעה כי האימאם שנולד בצרפת אך מחזיק באזרחות מרוקאית, נמלט לבלגיה לאחר ששר הפנים ג'רלד דרמנין צייץ שהוא "יגורש מהשטח הלאומי" ב"ניצחון גדול לרפובליקה". דרמנין הזהיר כי ינסה לשנות את החוק אם השופטים יגלו שלא ניתן לגרש אותו.

כשהגיעו שוטרים לביתו כדי לבצע את צו הגירוש ביום שלישי בערב, הוא לא היה שם ויש להניח שברח לבלגיה, כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.
בדרשותיו גינה את היהודים כ"קמצנים" והאשים אותם שהם "מחשיבים אחרים לעבדים". הוא גם האשים יהודים בכך ש"המשיכו לתכנן מזימות נגד האיסלאם והמוסלמים". באחת הדרשות הוא הצדיק אלימות במשפחה אם אישה לא הצליחה לבשל ארוחה לבעלה ולמשפחתה, ואמר כי מקרה כזה בטוח "ייגמר לא טוב".

אימאם אנטישמיות צרפת בלגיה מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד