כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אפקט המלחמה

בנקים רוסיים הפסידו 25 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה

המלחמה באוקראינה והסנקציות הביאו את הבנקים ברוסיה למינוס בפעם הראשונה מזה שבע שנים. דמיטרי טולין, סגן יו"ר הבנק המרכזי ברוסיה, אמר כי הבנקים הפסידו יחד 1.5 טריליון רובל בעיקר כתוצאה מפעולות במטבע חוץ

בנקים רוסיים הפסידו 25 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה
רובל רוסי צילום: Pixabay

בנקים רוסים הפסידו 25 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, כאשר הסנקציות על המלחמה באוקראינה גרמו להם להיכנס למינוס בפעם הראשונה מזה שבע שנים.

דמיטרי טולין, סגן יו"ר של הבנק המרכזי, חשף ביום שישי האחרון את רווחי המגזר הבנקאי. זו הפעם הראשונה שרוסיה עושה זאת מאז פברואר.

מאז פלשו כוחותיו של הנשיא ולדימיר פוטין לאוקראינה, הקרמלין התייחס לדוחות הכספיים כאל סודות מדינה שמורים היטב כדי להימנע מחשיפת ההיקף האמיתי של הנזק הכלכלי שנגרם מהסנקציות המערביות. בעוד שרוסיה הצליחה להפעיל בקרות הון חירום כדי להגביל את הנזק לרובל, אנליסטים אומרים שזה לא עזר. טולין אמר כי הבנקים במדינה הפסידו יחד 1.5 טריליון רובל (24.86 מיליארד דולר) בששת החודשים הראשונים של 2022, על רקע הפלישה המתמשכת, כך דווח ה'דיילי מייל'.

הסנקציות שהוטלו על רוסיה על ידי המערב לאחר הפלישה לאוקראינה בסוף פברואר, הביאו תחילה את כלכלת רוסיה לנפילה חופשית, ובסוף החודש שעבר רוסיה לא הצליחה לעמוד בחוב החוץ שלה לראשונה מזה יותר מ-100 שנים. מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו במאי האחרון להטיל אמברגו על רוב יבוא הנפט הרוסי עד סוף השנה, בעוד יותר מ-1,000 חברות מערביות פרשו מרוסיה. כמו כן, הוטלו סנקציות על כמה אנשים מבין האוליגרכים המובחרים של רוסיה.

הקרמלין הגיב לסנקציות על ידי העלאת הריבית ודרישה ממדינות "לא ידידותיות" לשלם עבור הגז הרוסי ברובל, בניסיון לחזק את המטבע.

מלחמת אוקראינה רוסיה בנקים סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד