כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"השלטון לא אוהב אותנו"

באיראן דיווחו: "צה"ל איפשר לערוץ איראני לצלם בבסיס סודי"

כלי תקשורת איראניים דיווחו על האישור שצה"ל נתן לערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' שמשדר מלונדון ומוכר כאופוזיציה למשטר. "לראשונה בפעולה חריגה, הצבא הישראלי איפשר לערוץ טלוויזיה איראני של האופוזיציה, להיכנס לבסיס צבאי"

באיראן דיווחו: "צה"ל איפשר לערוץ איראני לצלם בבסיס סודי"
מתוך שידורי הטלוויזיה באיראן צילום: צילום מסך

כלי תקשורת פרו המשטר האיראני דיווחו בהרחבה על "נוכחות עיתונאים של ערוץ הטלוויזיה Iran International בבסיס הסודי של הצבא הציוני". התקשורת האיראנית ציינה כי "לראשונה בפעולה חריגה, הצבא הישראלי איפשר לערוץ טלוויזיה איראני של האופוזיציה להיכנס לבסיס צבאי". בדיווח נאמר כי עיתונאי ומומחה מדיני של הערוץ "אמר הערה חצופה שישראל צריכה לאיים על איראן בנשק גרעיני ולפגוע באיראן בפצצה גרעינית".

כזכור, צה"ל אישר בפעם הראשונה למצלמות של ערוץ איראני להיכנס לבסיס של כיפת ברזל בדרום ולדבר עם מפקדים וחיילים שפגעו בטילים ורקטות שנורו מעזה.

ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' (Iran International) מזוהה עם האופוזיציה האיראנית ובסיסו בלונדון. הערוץ ממומן על ידי סעודיה ומשדר ל-40 מיליון איראנים. באופן טבעי במשטר האירני חוששים מהערוץ האופוזיציוני ובעבר אף ניסו להתנקש בחייו של הכתב בישראל באבק יצחקי. בשנה שעברה השב"כ עצר מספר ישראלים שעקבו אחרי הכתב והעבירו מידע לגביו לאיראנים.

הכתב ביקר בבסיס בדרום והעביר מסר לאיראן מפיו של אסף, מפקד הסוללה: "כיפת ברזל היא רק חלק ממערכת הגנה של ישראל שכוללת ארבעה מערכות שונות שיכולות להגן על שמי ישראל מפני טילים קצרים וארוכי טווח של חיזבאללה ואיראן".

יצחקי אמר ל'בחדרי חרדים' כי הערוץ משדר מלונדון מסביב לשעון ל-40 עד 50 מיליון צופים דוברי פרסית: "אנחנו משדרים לתוך איראן את החדשות האמיתיות והעצמאיות, ומטבע הדברים השלטון לא אוהב אותנו".

בחודש שעבר, כלי תקשורת באיראן דיווחו בהרחבה על ערוץ הטלוויזיה ואיימו על עובדי הערוץ וקראו למשרד המשפטים להכיר בהם כטרוריסטים. האיום הגיע לאחר שפורסם ברשתות החברתיות כי הערוץ מקבל מידע מהמוסד.

איראן משמרות המהפכה כיפת ברזל לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד