א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הואשמו בריגול

חמאס הוציא להורג פלסטינים בגין שיתוף פעולה עם ישראל

ארגון הטרור בעזה הודיע כי חמישה אנשים הוצאו להורג. לטענת חמאס, אדם אחד הורשע בכך שסיפק לישראל מידע על מקומות שיגור רקטות, אדם אחר בסיוע של העברת מידע כללי על הנעשה בעזה. חמאס הודיע כי לנאשמים ניתנו "מלוא זכויותיהם להגן על עצמם"

חמאס הוציא להורג פלסטינים בגין שיתוף פעולה עם ישראל
אנשי חמאס ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארגון הטרור חמאס הודיע ​​היום (ראשון) כי הוציא להורג חמישה פלסטינים ברצועת עזה, בהם שניים בגין "שיתוף פעולה" עם ישראל. "ביום ראשון בבוקר בוצע גזר דין המוות נגד שניים בשל שיתוף פעולה עם הכיבוש, ושלושה אחרים בתיקים פליליים", כך נמסר בהודעת חמאס. עוד הוסיפו כי לנאשמים ניתנו "מלוא זכויותיהם להגן על עצמם".

השניים שהוצאו להורג בשל "שיתוף פעולה" עם ישראל היו שני גברים ילידי 1978 ו-1968, הם היו עצורים מאז 2009 ו-2015. המבוגר מבין השניים היה תושב חאן יונס שבדרום רצועת עזה. הוא הורשע בכך שסיפק לישראל בשנת 1991 "מידע על אנשי ההתנגדות, מקום מגוריהם ומיקומם של משטחי שיגור רקטות", מסר חמאס. השני קיבל עונש מוות על כך שסיפק לישראל בשנת 2001 מידע מודיעיני "שהוביל לפגיעה ולמות קדושים של אזרחים" על ידי כוחות ישראליים. שלושת האחרים שהוצאו להורג הורשעו ברצח.

משרד הפנים העזתי הודיע כי ההוצאות להורג נועדו "להשיג הרתעה ציבורית וביטחון", אך ארגוני זכויות אדם הטילו ספק בסטנדרטים של משפט הוגן בבתי המשפט הצבאיים והאזרחיים של הארגון הרצחני. סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי שניים מהגברים, שניהם אנשי כוחות הביטחון הפלסטינים, נהרגו מירי, והשלושה האחרים נתלו עם שחר באתר ביטחון בעיר עזה. ההוצאות להורג היו הראשונות מאז שחמאס הוציא להורג שלושה עזתים לאחר משפט מהיר ב-2017.

חמאס השתלט על עזה ב-2007 לאחר עימותים עזים עם כוחות הנאמנים לאבו מאזן. חמאס גזר 180 גזרי דין מוות וביצע 33 מהם "ללא אשרור הנשיא הפלסטיני תוך הפרה של החוק הפלסטיני", כך לפי המרכז הפלסטיני לזכויות אדם.

חמאס עזה רצועת עזה הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד