א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הרוסים נוקמים

מלחמת האנרגיה מחריפה: רוסיה עצרה את הזרמת הגז לגרמניה

חברת הגז הרוסית 'גזפרום', עצרה לחלוטין את הזרמת הגז לגרמניה בצינור 'נורד סטרים', ובכך משלימה מהלך הדרגתי של צמצום האספקה של הגז לגרמניה. ברוסיה הבהירו גם כי לעת עתה לא ידוע כמה זמן יימשך תיקון "התקלה", ואין בשלב זה כל צפי לגבי מועד ההחזרה לפעילות של צינור הגז

מלחמת האנרגיה מחריפה: רוסיה עצרה את הזרמת הגז לגרמניה
צינורות גז אילוסטרציה צילום: Pixabay

על רקע המלחמה באוקראינה והעובדה שגרמניה ומדינות המערב נקטו קו ברור כנגד הפלישה הרוסית, חברת הגז הרוסית 'גזפרום' עצרה לחלוטין את הזרמת הגז לגרמניה בצינור נורד סטרים. באופן רשמי טוענת רוסיה שמדובר בצעד שננקט מחוסר ברירה, לאחר שזוהתה דליפה בצינור, וברור היה שאי אפשר להמשיך ולהזרים דרכו גז כאילו לא אירע דבר.

החברה הרוסית גם פרסמה תצלום של חלק מהצינור כשהוא מכוסה בנוזל חום, שאמור לאשר את הטענה לדליפת גז. בהודעה נאמר שכעת יש צורך לפרק את החלק של הצינור ממקומו, לקחת אותו לבית מלאכה מתאים שם יתקנו אותו בצורה יסודית, ולאחר מכן יוכלו להחזיר אותו ולהרכיב אותו מחדש על הצינור, דבר שיאפשר את חידוש הזרמת הגז. ברוסיה הבהירו גם כי לעת עתה לא ידוע כמה זמן יימשך תיקון התקלה, ואין בשלב זה כל צפי לגבי מועד ההחזרה לפעילות של צינור הגז.

בהודעת גזפרום נטען כי חברת התחזוקה מוכנה לתקן את התקלה בהתאם לחוזה החתום איתה, אך בחברת התחזוקה, סימנס אנרג'י, מיהרו להכחיש את הטענה. בהודעת החברה נמסר כי "נכון לשעה 22:00 אמש, לא היינו מעורבים בשום עבודות תחזוקה ולא קיבלנו דרישה לכאלה". בפועל, הפסקת הזרמת הגז הגיעה שעות אחדות לאחר שמדינות ה-7G קיבלו החלטה להגביל את המחיר שניתן לשלם לרוסיה עבור הגז שהיא מספקת.

זאת, כדי למנוע מרוסיה לפעול בסחטנות ולגבות מחיר גבוה יותר עבור הגז, בתקופה שבה היא מייבשת את גרמניה ואת מדינות אירופה, ומצמצמת פעם אחר פעם את אספקת הגז. באירופה סבורים כי רוסיה החליטה להשתמש באספקת הגז כנשק כלכלי נגד המערב. פאולו ג'נטילוני, נציב האיחוד האירופי לענייני כלכלה, אמר אתמול (שבת) כי האיחוד מצפה מרוסיה לכבד את חוזי האנרגיה שעליהם הסכימו הצדדים.

הוא ציין כי במקרה שמוסקבה תסרב, אירופה מוכנה להתמודד עם האתגר. בחודשים האחרונים שורפת רוסיה כמויות עצומות של גז במתקן סמוך לגבול שלה עם פינלנד. על פי הערכות מומחים, זהו גז שיועד ליצוא לגרמניה והמתקן בו הוא נשרף סמוך לנקודת המוצא של צינור הגז נורד סטרים בו משתמשים הרוסים להזרמת גז לאירופה.

מלחמת אוקראינה רוסיה גז גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד