ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תיעוד נוסף מהזירה

הפיגוע בבקעה: אחד המחבלים - ישראלי | מצוד אחר המחבל השלישי

המצוד אחד המחבל השלישי מהחולייה שביצעה את פיגוע הירי בבקעת הירדן נמשך מאז שעות הצהריים. שני חבריו נתפסו זמן קצר לאחר הפיגוע. אחד מהמחבלים הוא תושב ישראלי המתגורר ליד עכו | גורם צבאי בכיר: "אירוע מאתגר ביותר. על כל מודיעין שיש רצים מהר, חזק ובכל מקום"

הפיגוע בבקעה: אחד המחבלים - ישראלי | מצוד אחר המחבל השלישי
הרכב השרוף של המחבלים צילום: Flash90

הפרטים מהפיגוע בבקעת הירדן בשעות הצהריים היום (ראשון) מתבררים ככל שהשעות חולפות. במקביל מתנהל מצוד אחד המחבל השלישי, לאחר ששני חבריו נתפסו זמן קצר לאחר הפיגוע.

גורם צבאי בכיר סיפר ל'וואלה' כי מתחקור הראשוני שקודם הפיגוע שביצעו, בו נפצעו 6 חיילים ואזרח, המחבלים עקבו אחר האוטובוס עליו ירו עם רכבם. המחבלים השליכו בקבוק תבערה לעבר האוטובוס תוך כדי עקיפה, ומשהשלימו אותה ירו לחזית האוטובוס.

"לא ידוע אם הם ידעו שהם יורים באוטובוס של חיילים או אזרחים", אמר. בעקבות כך הסיט אחד הקצינים את האוטובוס לשולי הדרך עד שנעצר, ושני חיילים ירו לעבר רכבם של המחבלים, והם נמלטו מהמקום. בשלב מסוים רכבם של המחבלים החל לבעור, הם נטשו אותו ונתפסו על ידי הכוחות שהוזעקו למקום.

אחד המחבלים הוא תושב ישראלי המתגורר יישוב ג'דיידה-מכר שליד עכו, והשניים האחרים על פי הדיווחים פלסטינים. לדברי הגורם הצבאי הבכיר בפיקוד המרכז, הפיגוע היום הוא חריג באופיו, ובמיקום בו התבצע. "אנחנו בתקופה מאוד מורכבת שעוד לא הסתיימה, בעיצומו של מבצע שובר גלים. השטח מבעבע, זו עובדה".

עוד הוא אמר, "אירוע מאתגר ביותר. על כל מודיעין שיש רצים מהר, חזק ובכל מקום. אני לא רואה משהו רחב לעשות בכל יהודה ושומרון. נבין את הפיגוע הזה, האם הוא היה מכוון, יזום או מקומי. אין לנו תשובות להכול. נדע בימים הקרובים".

בעקבות הפיגוע, במשטרה הוחלט להעלות את הכוננות בכל רחבי הארץ: כוחות משטרה רבים ייפרסו לפעילות ביטחון שוטף במקומות רגישים והומי קהל. 

בקעת הירדן פיגוע מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד