י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
58 ימים לבחירות

סקר 'דיירקט פולס': גוש הימין בירידה; וכמה מקבלות 'דגל ו'אגודה' בנפרד?

סקר 'דיירקט פולס' שמתפרסם הערב מראה ירידה בכוחו של גוש הימין שעומד על 60 מנדטים בלבד, בדיוק כמו גוש מתנגדי נתניהו. בסקר עולה כי יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים, אך ריצה נפרדת מסכנת מאוד את הכוח החרדי בכנסת | וכמה "צעירים בוערים?"

סקר 'דיירקט פולס': גוש הימין בירידה; וכמה מקבלות 'דגל ו'אגודה' בנפרד?
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

עוד 58 ימים נותרו לבחירות וסקר 'דיירקט פולס' שמתפרסם הערב (ראשון) בחדשות 14 מציג שוויון 60-60 בין גוש תומכי נתניהו לבין גוש מתנגדיו. הסקר גם בדק ריצה נפרדת של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' - והתוצאה לא מפתיעה.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה נחלשת מעט מהסקר הקודם של חברת הסקרים הנ"ל ומקבלת 33 מנדטים. אחריה, שומרת על המקום השני 'יש עתיד' של יאיר לפיד עם 22 מנדטים. האיחוד המדובר של הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט עם בני גנץ וסער לא מותיר רושם על הבוחרים ו"המחנה הממלכתי" נותר על 12 מנדטים.

הציונות הדתית לאחר האיחוד בין בצלאל סמוטריץ' לאיתמר בן גביר עומדת על 10, דומה לנתון שקיבלו בנפרד בסקר הקודם. ש"ס של דרעי נראית חזקה עם עשרה מנדטים. ברקע הדיבורים על ריצה נפרדת, "יהדות התורה" מקבלת בסקר 7 מנדטים. 

הרשימה המשותפת עומדת על 6 מנדטים. גם כאן לא ברור האם בל"ד תתפצל מהרשימה, אך הנשאלים השיבו לתרחיש בו היא רצה במאוחד. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים, העבודה בראשות מרב מיכאלי עם 5, מרצ עם 5 גם היא ורע"מ בראשות מנסור עבאס סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים בלבד.

לא עוברות את אחוז החסימה: הרוח הציונית בראשות איילת שקד עם 1.99%, פחות משני אחוזים; צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר – עם 1.09%, מעט יותר מאחוז; המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה עם 0.47%; סוגרת את הרשימה ישראל חופשית בראשות אלי אבידר עם 0.20%.

ריצה נפרדת של 'דגל ו'אגודה'

הסקר גם בדק תרחיש לפיו 'יהדות התורה', שמקבלת שבעה מנדטים בסקר הנוכחי, תתפצל. לפי הסקר 'דגל התורה' בראשות משה גפני עומדת על 4 מנדטים, אגודת ישראל בראשות הרב יצחק גולדקנופף לא עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 3.05% מכלל המצביעים.

התאמה לראשות הממשלה

48% השיבו כי הם חושבים שבנימין נתניהו הכי מתאים לתפקיד רה"מ, 30% השיבו שיאיר לפיד ו-13% השיבו שבני גנץ. 9% מהנשאלים טרם החליטו או לא יודעים.

יהדות התורה מכון הסקרים דיירקט פולס דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד