כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המחאה מחריפה

רופא פתח בשביתת רעב: "אות מחאה"

במחאה על התורנויות הארוכות ועל חוסר המעש של הממשלה, רופא מתחמה פתח היום שביתת רעב בתקווה שחבריו יצטרפו אליו ויזכו למענב מצד מקבלי ההחלטות: "שובת רעב למרות שהרעבתם אותנו מספיק, מקווה שחברים נוספים יצטרפו אלי בימים הקרובים"

רופא פתח בשביתת רעב: "אות מחאה"
הפגנת המתמחים בדרישה לקיצור התורנויות צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מחאת המתחמים מחריפה כאשר היום (ראשון) רופא ראשון הודיעה על שביתת רעב, כמחאה על התורנויות הארוכות ועל חוסר ההתייחסות מבחינתו של הממשלה לטענתו ולטענת חבריו.

השובת, ד"ר אילן זינגר, רופא מתמחה במחלקת רפואה דחופה בבית החולים איכילוב, הסביר שהמהלך נובע לאחר שהבין שההתפטרויות ההמוניות לא הובילו לקיצור שעות התורניות של המתחמים בבתי החולים.

"הפעם, שוב מנסים את המהלך הזה של התפטרות וממה שאני ראיתי - לא עזר. אז אני מעלה הילוך. במיוחד כרופא, אני מתכוון לנקוט בפעולה הקיצונית הזאת כאות מחאה על אוזלת היד של ממשלת ישראל שנותנים יד להמשך העסקה הנוראית בתורנויות של 26 שעות".

"תורנויות של 26 שעות פוגעות בציבור המטופלים, וגם פוגעות בבריאות שלי ושל חבריי באופן בלתי הפיך", המשיך ד"ר זינגר. "אנחנו משמיעים קול זעקה כבר תקופה ארוכה, זעקה שנופלת על אוזניים ערלות וזוכה לזלזול מצד מקבלי ההחלטות".

מארגון הרופאים המתמחים "מרשם" נמסר: "העובדה שיש מתמחים שמרגישים ייאוש גדול כל כך עד כדי שהם מוכנים לפתוח בשביתת רעב, היא נוראית והיא צריכה להרעיד את אמות הספים. גם בתוך הממשלה וגם בקרב הציבור".

"לצערנו, לא רוה"מ ולא השרים מבינים את גודל השבר ואת הייאוש בקרב המתמחים והצעד הקיצוני הזה שננקט כעת ע"י מתמחה הוא הוכחה נוספת לכך", הוסיפו. "ההתעלמות מכך שביום חמישי הקרוב ייכנסו לתוקף מכתבי ההתפטרות של כ-200 מתמחים היא בלתי נתפסת ואין לנו ספק כלל שנקיטת הצעד הקיצוני הזה קשורה בכך".

מתמחים שביתת רעב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד