כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קריאה לשלום

רבני רוסיה מתכנסים במוסקבה לוועידת חירום

75 רבני ערים המייצגים 400 רבנים ושלוחים מרחבי רוסיה, יקיימו מחר כינוס חירום. בכינוס ידונו המשתתפים איך להמשיך את פריחת יהדות רוסיה, לצד קריאה לשלום והפסקת שפיכות הדמים

רבני רוסיה מתכנסים במוסקבה לוועידת חירום
המרכז היהודי בו תיערך הוועידה צילום: באדיבות המצלם

מחר (שני) יתכנסו לוועידת חירום במוסקבה, 75 רבני הערים של רוסיה, מ'ולדיווסטוק' שבמזרח ועד 'קלינינגרד' שבמערב, כדי להביע את עמדתם על המחויבות שלהם לא לנטוש את הקהילות ולהישאר עם יהודי המדינה בכדי לספק תמיכה רוחנית, פסיכולוגית ורגשית, ללא שום שיוך פוליטי, תוך פנייה פומבית לשלום, כהמשך לקריאה שנשמעה בחורף שעבר, על-ידי רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, העומד בראש הוועידה של כלל רבני רוסיה.

המרכז היהודי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בו תיערך הוועידה

מאז תחילת המלחמה בשלהי החורף, אנשי הדת הלא-יהודים של רוסיה הביעו את תמיכתם המלאה במהלך. מספר קטן יותר בחרו להתבטא נגד מדיניות הממשלה ולעזוב את המדינה, אך רוב רובם של רבני רוסיה, בחרו בגישה שלישית, והיא להישאר במקומותיהם עם הקהילות, תוך קריאה לשלום מיידי ולסיום שפיכות הדמים, לצד המשך פיתוח הקהילות, הפרחת היהדות שבאה לידי ביטוי בשבוע שעבר בפתיחת שנת הלימודים עם עשרות אלפי תלמידים יהודים בכל תלמודי התורה, הישיבות הקדושות, בתי הספר, בתי הספר ליום ראשון, ומסגרות נוספות ללימודים לכלל הגילאים של יהודי רוסיה.

בוועידה יוקראו מכתבי התמיכה של הרבנים הראשיים של ישראל ושל הנשיא יצחק הרצוג, המביעים תמיכה ועידוד לרבני רוסיה, שבחרו להישאר על משמרתם, ולא להשאיר את צאנם ללא רועה, חרף ההפחדות והפרחת שמועות לחלק מהיהודים לרצות לעזוב את רוסיה.

התכנסות מיוחדת זו, באה בעיקר על רקע קולות המיעוט שכן בחרו לעזוב, וקריאות הנשמעות במקומות רבים בעולם, הדורשות מהרבנים מרוסיה להקריב את שלמות ושלוות הקהילות היהודיות על ידי יציאה פומבית נגד הממשלה. מוועידה זו תצא קריאה משותפת של הרבנים, להמשיך בהנהגת הקהילות, להעניק סיוע רוחני וגשמי לכל יהודי, ולהגדיל את הפעילות לקראת חגי תשרי הקרבים ובאים.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב בערל לאזאר מוסקבה רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד