כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהלך מפתיע

במדינה האנטישמית: חניות מוכרות אוכל כשר

בזמן האחרון נפתח חשבון אינסטגרם מסקרן "כשר בכווית" שמפיץ מוצרים כשרים הזמינים בחנויות ליהודים שמגיעים לכווית המפרצית. יהודים רבים מגיעים למקום כדי לעשות עסקים, אך המדינה היא אנטישמית ומסרבת להכניס ישראלים גם עם דרכון זר

במדינה האנטישמית: חניות מוכרות אוכל כשר
קורנפלקס עם הכשר בכווית צילום: באדיבות המצלם

בזמן האחרון נפתח חשבון אינסטגרם מסקרן "כשר בכווית" שמפיץ מוצרים כשרים הזמינים בחנויות ליהודים שמגיעים לכווית המפרצית. המדינה אמנם אוסרת על ישראלים להיכנס גם עם דרכון זר, אך לא מונעת הכנסת מזון כשר ליהודים שבאים לעשות עסקים במדינה.

הדבר קצת מפתיע, לאחר שמשרד המסחר והתעשייה בכווית החרים במהלך אכיפה מיוחדת לפני עשרה ימים אביזרים הנושאים סיסמאות וסמלים יהודיים בחנות באזור סלמיה שבמחוז חוואלי בכווית. האביזרים המפרים את החוק האנטישמי של המדינה הגזענית, נתפסו על ידי צוות המשרד, וניתן דו"ח בהמשך להשלמת הליכים המשפטיים נגד בעלי החנות.

משרד המסחר ציין כי "סמלים אלו נחשבות להפרה של הסדר הציבורי של המדינה". גם בעבר משרד המסחר והתעשייה קנס והעמיד לדין לאחר בדיקות פתע, חברות וחנויות ששמו בתצוגה סחורות ואביזרים המפרים את הסדר הציבורי.

כווית היא מדינה גזענית ואנטישמית. ביוני 2021 הפרלמנט אישר הצעת חוק שמטילה עונשים כבדים על כל מי שמנרמל את היחסים עם ישראל ומקיים עמם קשרים. העונש כולל מאסר וקנס כספי. האסיפה הלאומית של כוויית (הפרלמנט) אישרה פה אחד טיוטת חוק האוסרת "על נורמליזציה עם הכיבוש הישראלי". על פי החוק הכוויתי, ישראל נחשבת כמדינה עוינת, ונאסר על אזרחי המדינה לחתום עמה קשרים כלכליים, או לקיים קשרים עם אנשים המתגוררים בישראל. מי שמפר את החוק יכול לקבל עונש של מאסר בפועל של בין חמש לעשר שנים, וקנס כספי.

כווית אנטישמיות אוכל כשר אינסטגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד