כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פיילוט לשנתיים

בעקבות הלחץ הבינלאומי: מגבלות על כניסה ליו"ש הוסרו

בעקבות לחץ מצד גורמים שונים בינלאומיים, ישראל ריככה מגבלות שהוטלו על כניסת זרים לשטחי הפלסטינים ביהודה ושומרון והסירה כמה מהם. הנוהל החדש יוגדר כ"פיילוט" לשנתיים, במהלכן יהיה אפשר לשנותו

בעקבות הלחץ הבינלאומי: מגבלות על כניסה ליו"ש הוסרו
בנייה ביו"ש צילום: Sebi Berens/Flash90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים נכנע ללחץ בינלאומי מצד גורמים שונים והחליט לרכך את הנוהל החדש שמסדיר כניסת אזרחים זרים לשטחי הפלסטינים ביהודה ושומרון. כך דווח ב'וואלה'.

טיוטת נוהל כניסת הזרים פורסמה בחודש פברואר להערות הציבור ועוררה ביקורת בינלאומית חריפה ביותר. הממשל האמריקני, מדינות אירופיות וארגוני זכויות אדם ניסו לרכך את הנוהל, ואכן הצליחו להשפיע.

אחד הסעיפים שהוסר מהנוהל היה זה שקבע מכסות של 150 מרצים זרים ו-100 סטודנטים זרים שיוכלו ללמד וללמוד במוסדות אקדמיים פלסטינים כל שנה. סעיף נוסף שהוסר מהנוהל בעקבות הלחצים הבינלאומיים קבע כי אזרח זר שמגיע לגדה המערבית לתקופה קצרה יהיה מחויב בתקופת צינון של חצי שנה בה לא יוכל להיכנס שוב ליו"ש.

סעיף נוסף שהוסר הוא זה שקבע שכדי שמרצה זר יוכל להגיע לעבוד במוסד אקדמי פלסטיני הוא יהיה צריך להציג מה תהיה תרומתו לשיפור המצב הכלכלי בגדה המערבית.

יחד עם זאת, הנוהל הסופי, שפורסם אתמול ונכנס לתוקף, עדיין כולל הגבלות שונות על כניסת אזרחים זרים. בכירים בישראל ובשגרירות ארצות הברית אמרו כי נוהל הכניסה החדש מוגדר כ"פיילוט" למשך שנתיים במהלך ניתן יהיה לשנות אותו בהתאם להערות שיתקבלו לאחר שהוא יתחיל להיות מיושם.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד