כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חשבו שהרוסים תוקפים

ילד ירה RPG בתערוכה חגיגית; ילדים נפצעו, חלקם קשה

ילד בן עשר שיחק עם טיל RPG בתערוכה חגיגית בצפון אוקראינה, הטיל התפוצץ ופצע מספר ילדים, ועורר בהלה כשהמשפחות חשבו שהרוסים תוקפים. בנוסף, נפצעו עוד 15 אנשים. האירוע התרחש בצ'רניהיב בצפון אוקראינה

ילד ירה RPG בתערוכה חגיגית; ילדים נפצעו, חלקם קשה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

שני חיילים אוקראינים נחקרים לאחר שעל פי החשד הביאו טיל RPG לתערוכה שהתקיימה בשבת האחרונה באוקראינה, ומסרו אותו לילד בן עשר שישחק בו, הילד ירה את הטיל ופצע את עצמו ועוד שני ילדים, לפחות 15 בני אדם נוספים נפצעו. לאחר הירי נוצרה פאניקה כאשר אנשים נמלטו מהמקום, לאחר שהיו בטוחים שהרוסים תקפו. האירוע התרחש בצ'רניהיב שבצפון אוקראינה.

אך כמובן זו לא הייתה הפצצה מצד כוחותיו של ולדימיר פוטין, למעשה, ילדים מקומיים הורשו לשחק במשגר רימונים קטלני עם תוצאות הרסניות. ילד בן עשר לחץ על ההדק, לפי הדיווחים, והותיר אותו ואת אחיו בן ה-12 זקוקים לטיפול רפואי דחוף. ילד נוסף בן שנתיים, הובהל לטיפול נמרץ עם פציעות קשות בפניו. טטיאנה לבדבה, מנהלת הכללית של בית החולים האזורי לילדים אמרה כי הגיעו אליהם לפחות 7 ילדים.

לשכת החקירות הלאומית של אוקראינה בודקת את המקרה. על פי החשד, המפקד הורה לחיילים הכפופים לו להביא נשק לתערוכה להדגמה. והם נתנו לילדים לשחק בטיל. שני החיילים עצורים גורמים רשמיים בצ'רניהיב שהייתה מוקפת בכוחות רוסים אך לא נכבשה מוקדם יותר במלחמה - הכחישו כי נתנו אישור להביא ליריד כלי נשק מסוג זה.

"שלושה ילדים נפצעו", אמר דובר. "בפרט, ילד בן שנתיים במצב קשה. כולם מקבלים את כל הסיוע הרפואי המוסמך הנדרש". נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר: "שני אנשים שהיו מעורבים ישירות בתקרית הטראגית בצ'רניהיב נעצרו בחשד לביצוע עבירה פלילית, האחד שנתן את ההוראה לקחת את הנשק הקרבי לאירוע ציבורי בעיר, והשני שאפשר לילד לקחת את הנשק לידיו".

מלחמת אוקראינה רוסיה RPG פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד