כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חותרים להסכם

המתווך האמריקני יגיע לביירות כדי לקדם הסכם בין ישראל ללבנון

המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, צפוי להגיע לביירות בפרק הזמן שבין ה-7 ל-12 בספטמבר. הוא גם ידון בפתרון עם ראש הממשלה לפיד בסוגיית הפיצויים שישראל תקבל בתמורה לוויתור על שדה גז

המתווך האמריקני יגיע לביירות כדי לקדם הסכם בין ישראל ללבנון
דרום לבנון צילום: Pixabay

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה מדווח כי גורמים במדינה עודכנו כי המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, צפוי להגיע לביירות בפרק הזמן שבין ה-7 ל-12 בספטמבר. בעיתון דווח כי הביקור הצפוי של הוכשטיין בביירות עשוי להיות לא האחרון שלו שם לפני השגת הסכם שמצריך עוד זמן.

על פי הדיווח, הלו"ז המסתמן של הביקור הנוכחי צפוי להתחיל בצרפת כדי לדון בתפקיד של צרפת וחברת "טוטאל" בהסרת המכשולים אל מול ההסכם המתגבש מתוקף היותה החברה שאמורה לבצע את הקידוחים בצד הלבנוני. משם הוא צפוי להגיע לישראל ולדון בפתרון עם ראש הממשלה לפיד וגם בסוגיית הפיצויים שישראל תקבל בתמורה לוויתור על שדה קאנא לצד הלבנוני. כך דווח ב'כאן חדשות'.

לאחר מכן הוא צפוי להגיע לביירות ולעדכן את הבכירים שם בתוצאות מגעיו. נטען כי המתווך האמריקני גם מעוניין להכניס את קטאר לתמונת המגעים בהקשר של קידוחי הגז בצד הלבנוני. לפי מקורות העיתון, המתווכים בסוגיית הגבול הימי קיבלו את המסרים הבאים.

1. חיזבאללה לא מעוניין לתת ערובות לאף גורם פנימי או חיצוני כל עוד ישראל ממשיכה לפגוע בזכויות של לבנון וכי פרק הזמן שהוקצב לפתרון הנושא מוגבל. בארגון, כך נטען, טרם החליטו על הצעד הבא אם ישראל תהיה מחויבת להפסיק את הפעילות בשדה כריש בתמורה לכך שחיזבאללה לא יממש את איומיו.

2. הניסיון של ישראל לדחות את ההסכם לאחרי הבחירות יוביל לבעיה גדולה יותר כיוון שנשיא לבנון, מישל עון, צפוי לסיים את תפקידו בסוף אוקטובר ולאור המשבר הפוליטי בתוך לבנון ייתכן שלמתווכים יהיה קשה למצוא גורם לבנוני בעל סמכות שיחתום על ההסכם.

3. ללבנון אין שום עניין בסוגיית הפיצויים הכספיים (לישראל) ולא אחראית על אף התחייבות שהאמריקנים ישיגו מהצרפתים בעניין הזה – ההסכם בין חברת "טוטאל" הצרפתית ללבנון לא ישונה בשום מצב.

לבנון גבול לבנון אסדות גז חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד