כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בפעם השישית

פינוי חאן אל אחמר: המדינה מבקשת דחיה נוספת

אתמול הגישה המדינה בקשה לבג"ץ לדחייה נוספת של מתן התגובה לצו על תנאי בעניין פינוי חאן אל אחמר, בטענה כי לא ניתן להכריע בעניין בתקופת בחירות. רגבים: "החרפה מתגלגלת מממשלה לממשלה, הגיע הזמן לקחת אחריות"

פינוי חאן אל אחמר: המדינה מבקשת דחיה נוספת
חאן אל אחמר צילום: תנועת רגבים

בעוד פחות משבוע, בתאריך 11.9 יגיע המועד בו נדרשת המדינה על פי צו בית המשפט להשיב מדוע אינה מקיימת את התחייבותה לפנות את המאחז הבדואי הלא חוקי חאן אל אחמר, זאת לאחר דחיות חוזרות ונשנות. זו הפעם השישית בה המדינה מבקשת לדחות את מתן תשובתה בנושא.

נזכיר, כי בדיון שהתקיים לפני כשנה עדכנה המדינה את בית המשפט כי חלה התקדמות משמעותית באשר לגיבוש מתווה מוסכם למימוש צווי ההריסה במתחם, אך נדרש פרק זמן נוסף בטרם יהיה ניתן לפעול למימוש הצווים וביקשה הארכה בת שישה חודשים עד לחודש מרץ. כאשר הגיע המועד, ביקשה המדינה דחיה נוספת ובית המשפט אישר את הבקשה, לא מבלי לציין "קרב היום שבו לא נוכל להשלים עם אי בירור העתירה ונדרש להכרעה ברורה".

משהגיע חודש יולי האחרון והמדינה שוב התמהמה במתן תשובתה, הוציא בית המשפט צו על תנאי המחייב אותה להשיב עד ה 11.9, בעוד שבוע ימים. והנה, הונחה על שולחן בית המשפט בקשה נוספת למתן הארכת זמן עד שתכונן הממשלה החדשה, בנימוק כי לא ניתן לגבש תצהיר חשוב, מורכב ורגיש מבלי שהדרג המדיני מגובש וכי לא ניתן לעשות זאת בתקופת בחירות.

מתנועת רגבים המובילה את העתירה נמסר: "לא יתכן שלפיד וגנץ שרוממות שלטון החוק בפיהם יזלזלו כך במערכת המשפט ובאמון הציבור. אין מחלוקת כי דין המאחז הבלתי חוקי להתפנות כפי שנקבע בבג"ץ וכל עיכוב מוכיח כי לא שלטון החוק הוא שחשוב לממשלה אלא הכיסא. הגיע הזמן מזמן – להסיר את החרפה ולפנות את חאן אל אחמר".

פורום עוטף ירושלים הוסיפו "אנו קוראים למדינה לקיים את פסיקת בג"ץ ולפנות עוד השבוע את חאן אל אחמר. כל דחייה של הפינוי או ניסיון העתקה של המבנים בשטח היא פרס לטרור ולרשות הפלסטינית שמעודדת השתלטות בלתי חוקית על אדמות מדינה ועל כביש מספר 1 המוביל לירושלים, אסור לוותר על בירת ישראל ועל המשילות בסביבתם ובדרכים אליה".

תנועת רגבים חאן אל אחמר בני גנץ בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד