י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בסימן של 10 שנות פעילות

מעמד מרגש ונורא הוד של חניכות 'שלובות' מול מקום המקדש

בסיום נופשון שלובות שנמשך שבוע ימים מלא בפעילויות מרתקות ומיוחדות התאספו החניכות, המתנדבות וההורים לאירוע שיא מרגש ביותר בסימן 'עלי עשור'. בשיאו מעמד מלא רגש של שליחת משאלות לשמיים שהזיל דמעות ועורר הדים ברחבי העולם. "זה היה מעמד מרגש ביותר, הרגשנו קרבת אלוקים אדירה. אשרינו שזכינו לקחת חלק בדבר הקדוש הזה". שערי דמעות לא ננעלו

מעמד מרגש ונורא הוד של חניכות 'שלובות' מול מקום המקדש
נופשון שלובות צילום: באדיבות המצלם

לאחר 10 שנים של פעילות בלתי פוסקת ונתינת אמת, גם השנה ארגון "שלובות" יצא לנופשון קיץ בסימן חגיגת שנת העשור. כ-200 בנות ומתנדבות, יצאו לשבוע שלם גדוש בפעילויות וחוויות ברמה מקסימלית, אטרקציות מיוחדות, לונה פארק, סדנאות מעשירות ומופעים מרגשים, הם רק קומץ קטן ממה שקיבלו הבנות במסגרת הנופשון, הכל באוירה של משפחה אחת גדולה, כיף, שחרור ושוויון.

בכל פרט בנופשון ניכרה ההשקעה, המחשבה והתכנון הבלתי מתפשר, כדי שההתאמה תהיה מלאה והבנות תהיינה הכי מאושרות ומרוצות בכל התחומים.

המשפחות מספרות - רגעי השמחה והצחוק נחרטים בזכרונן של הבנות ונותנים להן כוח לכל השנה. המתנדבות משתפות - רגעי הנתינה והשייכות מלווים הלאה ונותנים סיפוק ותחושת עשייה אמיתית. הבנות מאשרות – נופשון כזה לא היה בשום מקום אחר, הכיף, החוויה, שלובות – זאת המשפחה שלי.

הנופשון נערך במתחם מפנק בחדרי אירוח מיוחדים מתוך דגש על מענה מדוייק לצרכים הספציפיים של הבנות, כשבכל חדר ממתינה לבנות ערכה של כיבוד קל ופיצוחים מתנת פיצוחי משיח, הכל מתוך אוירה של חגיגת עשור מרגשת.

במהלך הנופשון הבנות לבשו חולצות ממותגות של "שלובות" וכובעי שמש מודפסים מתנת רשת מעולה ורשת ברכל, וכן חולקו לבנות מתנות רבות בינהם תיקים אופנתיים מתנת דוד גלפרין יו"ר המשרד הפרסום המוביל בציבור החרדי – גיל גרופ.

בשבוע הפעילות התקיימו גם יציאות לאטרקציות וטיולים על ידי החברות המובילות של האוטובוסים: שאשא, מטרו באס, פסגות, בדרך הישר, ולכל אורך הנופשון הבנות והמתנדבות קבלו מאפים מפנקים מתנת מאפיית סאטמר.

הנופשון נערך מתוך דגש על אוירה שמחה ומשוחררת, כשברקע מתנגנים ההמנונים ובמסך הבנות צופות במילות השירים ובתכניות מיוחדות, תודה ליצחק בידרמן על ההגברה שבכל אירוע נוכחת לצד "שלובות", במיוחד ביום חמישי בקומזיץ שנערך באמפי חיצוני ובאירוע סיום באש התורה, שלא חסך השקעה ומאמצים לבנות ולהעמיד את ההגברה והמסכים בצורה הטובה ביותר.

תודה ענקית למחלקת צמיד בעירית ירושלים, שבראשה הרב יהודה פרוידנגר על הסיוע והתמיכה בפעילות הנופשון וביציאתו לדרך. הנופשון המיוחד הזה נחתם באירוע שיא על גג ישיבת אש התורה.

האירוע שהיה בסימן של הודיה על עשור שנים של פעילות ותפילה על עתיד והמשך ס"ד, התקיים באולם היוקרתי נדבת ישיבת אש התורה מול הכותל המערבי, לצד סידורי פרחים אומנותיים של אסתי כץ ותזמורת מנגנים של להקת יאפצ'ק המקצועית עם בעלי המנגנים ארל'ה סמט, אברמי לונגר וחיליק רוטנברג שנתנו את הטון לכל האירוע, כשכיבוד עשיר מחולק למשתתפים מבית מטבחו של הערשי קוריץ.

לצד כל אלו חוו המשתתפים את סיומו של הנופשון באוירה יוקרתית ומרגשת, כשברגעי השיא עולים כולם יחד אל  מרפסת הגג המשקיפה אל הר הבית והכותל המערבי – אמהות ובנות, מתנדבות וצוות מסור אחרי שבוע שלם של נתינה בלתי פוסקת, לרגע של הפרחת בלוני משאלות לשמים ותפילה מעומק הלב על ישועה ועל גאולה קרובה.

לרקע הצלילים, השירה המרגשת, התזמורת המקצועית והמעמד כולו, כשזכויות אדירות מתקבצות יחד, ובנות ומתנדבות שלובות זו בזו – אין מי שעיניו נותרו יבשות. כמו כן מסרו תודה לצוות הצלמים אליהו רוזנטל ושלומי כהן על התיעוד המלא וההנצחה של האירוע.

הנופשון הסתיים בשירה וריקודים כשהבנות מתקשות להפרד ומתנחמות בהמשך הפעילות ובקשר תמידי למשפחת שלובות.  ההורים של הבנות ששמחים תמיד לדעת שיש להם על מי לסמוך ושיש להם משהו שנושא יחד איתם את העול, קיבלו בחזרה בנות מלאות באושר ומסופקות מחוויות.

ארגון 'שלובות' מהווה בכל ימות השנה בית חם ותמיכה לבחורות בעלות תסמונת דאון, הארגון דואג לא רק לבנות צעירות עם תסמונת דאון כי אם גם לבנות גדולות יותר, שאין להן מסגרת בחסות המדינה מגיל 21.

'שלובות' עוטף בחום את הבנות לאורך השנה כולה, ומשלב אותן בפעילויות פנאי, כגון: שבתות נופש, חוגים, מפגשים ואירועים סביב מעגל השנה. כך שהבנות חשות בסביבה מוגנת, שווה ואוהבת, שכה חשובה לשמחתן ובריאותן הנפשית.

לסיום שולחים תודה גדולה לאלחנן גרוסבוים מחזיק תיק משאבי קהילה ומ"מ שפ"ע ולגב' ז. ברינצוויג, על כל פועליהם הרבים עבור ארגון "שלובות" במסירות ובהתמסרות לפעילות כולה, מתוך סיוע ותמיכה לאורך כל הדרך.

 

 

 

שלובות מחנה שלובות מחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד