כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
האיטלקים אשמים

החל מחודש הבא: רסק העגבניות מתייקר דרמטית

עוד עליית מחירים והפעם לא מדובר בפסטה אלא ברוטב הפופולרי ביותר שלה | מתחילת אוקטובר יעלו מוצרי רסק העגבניות ורכז העגבניות של המותג האיטלקי "MUTTI", המיובא על יד חברת "רסטסטו" בשיעור של בין תשעה לעשרה אחוזים

החל מחודש הבא: רסק העגבניות מתייקר דרמטית
עגבניות מוברחות מטורקיה שנתפסו צילום: משרד החקלאות

שימורי העגבניות של MUTTI מתייקרים: מוצרי רסק העגבניות ורכז העגבניות של המותג האיטלקי "MUTTI", המיובא על יד חברת "רסטסטו" צפויים לעלות מתחילת אוקטובר בשיעור של תשעה לעשרה אחוזים.

ב"וואלה" מציינים כי כבר בפברואר התכוונו ב"רסטרטו" לייקר את המחירים, אבל אחרי פגישה עם שרת הכלכלה, הוחלט לדחות את עליית המחירים, שכאמור יזנקו בתקופת החגים.

יש לציין כי MUTTI המיוצר באיטליה, נחשב למותג פרימיום ועוד לפני ההעלאה הצפויה הוא לרוב יקר ב- 25% בממוצע מהמותגים המקומיים, יכין, זנלכל, פריכוז ופריניר.

מנכ"ל "רסטרטו", יבואנית MUTTI, גבריאל קאופמן הסביר ל"וואלה" על העלייה הצפויה: "בחצי השנה האחרונה העלו האיטלקים את מחיר העגבניות בעשרות אחוזים, בהתחלה ספגנו אותה ועכשיו אין לנו ברירה אלא לעדכן את המחיר. המצב באירופה הקרה בגלל התייקרות הגז ב- 400% בעקבות המלחמה באוקראינה, וכן המחסור בשמן חמניות, שבגללו במקום עגבניות מגדלים עכשיו חמניות".

וכשמחיר השמן והעגבניות ירד, הצרכן יזכה להוזלה במחיר?

"במפעל של MUTTI, מייצרים את העגבניות מאוגוסט לאוגוסט. הפעם הבאה שייצרו יהיה ב- 2023 ואז יהיו כל מני פרמטרים שיכנסו לשקלול, כולל שערי החליפין, ונקווה שבסוף המחיר אכן ירד. צריך לזכור שלא העלינו מחירים מאז 2006 ודחינו את ההתייקרות בעקבות הפגישה שלנו מלפני חצי שנה עם שרת הכלכלה. אני יכול להבטיח, שכשלי ירדו המחירים, אוריד את המחיר גם לצרכנים", מסיים קאופמן.

 

התייקרות סופרמרקט חנויות צרכנים יוקר המחיה עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד